تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738034
شناسه : 3738034
تاریخ :
ضرورت حمایت بیشتر از نخبگان ایثارگر در آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز-در نشستی راه های گسترش روابط دوجانبه بررسی و در خصوص تنظیم تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک به منظور حمایت بیشتر از نخبگان علمیِ شاهد و ایثارگر بحث و تبادل نظر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در این نشست که در محل بنیاد نخبگان استان به انجام رسید، گفت: با توجه به روند رو به رشد جامعۀ آماری دانش پژوهان شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی و همچنین تغییر دستورالعمل‌های شناسایی، جذب و حمایت از این عزیزان، لزوم تقویت همکاری‌های طرفین مورد تاکید است.

وی با قدردانی از اهتمام بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در پیگیری تشکیل این نشست که در راستای تفاهم دفتر نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید مرکز با بنیاد ملی نخبگان کشور صورت گرفت، تاکید کرد: از آنجا که در سال جاری، ارتقای سطح بخشی از دانش پژوهان شاهد و ایثارگر به سطح استعدادهای برتر و هدایت ایشان به مسیر نخبگی هدفگذاری شده است، برگزاری این نشست و تعمیق همکاری‌ها دستیابی به این هدف را تسهیل می‌کند.

سلمانی با بیان اینکه بنیاد شهید حمایت‌های مختلفی را از زیست‌بوم نخبگانی در دستور کار دارد، اظهار کرد: بنیاد شهید آماده گسترش همکاری‌های مشترک با بنیاد نخبگان استان است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: نخبگان شاهد و ایثارگر همراهان و راهنماهای خوب بنیاد شهید در برنامه‌ریزی و حل مشکلات ایثارگران هستند.

یوسف زندی، رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با استقبال از تقویت همکاری‌ها با بنیاد شهید استان، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در بنیاد نخبگان استان طی حدود یک سال گذشته گفت: بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با ایجاد ۳۱ کارگروه تخصصی در تلاش است از همه ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

وی، دیدار با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را فرصتی مغتنم برای افزایش تعاملات و هم‌افزایی جهت حمایت بیشتر از نخبگان شاهد و ایثارگر استان دانست و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر می‌تواند در برون رفت از معضلات جامعه اثربخش باشد و ما تحقق این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

در این جلسه مشاور و سرپرست اداره آموزش و مسئول امور دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید آذربایجان شرقی به اتفاق معاونین رئیس بنیاد ملی نخبگان استان هر کدام در سخنان جداگانه ای به بیان نظرات خود پرداختند.