تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738033
شناسه : 3738033
تاریخ :
قلعه تاریخی محمدیه در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت اقتصاد ایران: اصفهان-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نائین گفت: قلعه تاریخی محمدیه پس از هفت سال‌ها پیگیری، انتقال مالکیت آن میسر و به این واسطه امکان جذب سرمایه‌گذار برای مرمت فراهم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مدنیان اظهار کرد: قلعه‌های دفاعی در شهر نائین و روستاهای آن پناهگاهی است تا اهالی منطقه در هنگام حملات مهاجمان در آن پناه بگیرند و قلعه محمدیه یکی از بهترین قلاع این منطقه بوده است.

وی افزود: مالکیت این قلعه ساسانی مشاع بود و همین موضوع شرایط جذب اعتبار و مرمت این اثر تاریخی را دشوار می‌کرد که خوشبختانه پس از هفت سال‌ها پیگیری، انتقال مالکیت آن میسر و به این واسطه امکان جذب سرمایه‌گذار برای مرمت فراهم شد.

این قلعه با ساختار نامنظم بر روی یک بلندی بنا شده و با وسعتی بیش از هزار مترمربع دارای حدود ۵۰ اتاقک و چندین برج است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نائین گفت: مرمت‌های حفاظتی برای جلوگیری از تخریب بیشتر این قلعه تاریخی است و در مرمت‌ها، استحکام بخشی دیوارها و پی‌ها در اولویت قرار دارند.

وی یادآور شد: این قلعه در سال ۱۳۹۸ به ثبت فهرست آثار ملی درآمد و شهرستان نائین با بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.