تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3738012
شناسه : 3738012
تاریخ :
مرگبارترین کشورهای اروپا برای رانندگی کدامند؟ اقتصاد ایران: عصر خودرو- سفر طولانی با ماشین در پیش دارید؟ در خطرناک ترین کشورهای اروپا برای رانندگی بیشتر هوشیار باشید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگها خبری «عصر خودرو» به نقل از یورونیوز، اگر قصد دارید که سفری زمینی و از طریق خودرو را در اروپا تجربه کنید، توجه داشته باشید که یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، برخی از مهمترین مقصدهای سفرهای تابستانی در اروپا از مرگبارترین مکان‌های اروپا برای رانندگی به شمار می‌روند.

تجزیه و تحلیل آخرین داده‌های شورای ایمنی حمل و نقل اروپا (ETSC) و سایت عوارض الکترونیکی بزرگراه‌ها نشان می‌دهد که مقاصد محبوب برای تعطیلات تابستانی در اروپا مانند کرواسی، پرتغال و ایتالیا جزء 10 مقصد برتر از نظر بیشترین مرگ و میر جاده‌ای به شمار می‌روند.

بر اساس نتایج این بررسی، بلغارستان با ثبت مرگ و میر در جاده‌ای در سال 2023 به میزان 79 درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا، خطرناکترین کشور اروپا برای رانندگی است.

این کشور در سال گذشته 526 مورد مرگ جاده‌ای را گزارش کرد که تقریبا معادل 82 نفر به ازای هر میلیون نفر جمعیت این کشور است.

خارج از پایتخت، صوفیه، بسیاری از مسافران برای گشت و گذار در این کشور حوزه بالکان اجاره اتومبیل و استفاده از خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند. اما با داشتن شبکه گسترده قطار و قیمت‌های مقرون به صرفه در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی نگرانی از ایمنی در سفر به بلغارستان را می‌توان با استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش داد.

در حالی که قطارهای بلغارستان تا حدودی کم‌سرعت هستند اما قابل اعتماد و ارزان به شمار می‌روند.

یونان، پرتغال و ایتالیا در بین 10 کشور خطرناک برای رانندگی

بلغارستان تنها کشور اروپایی نیست که از نظر ایمنی جاده‌ای عقب مانده است. این کشور توسط رومانی تعقیب می‌شود که در سال 2023 در مجموع 1545 مرگ جاده‌ای را تجربه کرده است که این رقم معادل 81 نفر به ازای هر میلیون نفر جمعیت این کشور است. این رقم در سال گذشته 78 درصد بیشتر از متوسط اتحادیه اروپا بوده است.

رومانی نیز شبکه راه‌آهن گسترده‌ای دارد که به مسیرهای بین‌المللی از جمله بلغارستان و مجارستان متصل است.

در مقام سوم و چهارم، صربستان و لتونی قرار دارند که هر دو در سال گذشته 66 درصد بیش از میانگین اتحادیه اروپا، شاهد تصادف‌های مرگ و میر جاده‌ای بوده‌اند.

حمل و نقل عمومی در صربستان و لتونی نیز ارزان و قابل اعتماد است. یک خط جدید قطار پرسرعت که پایتخت صربستان، بلگراد، را با بوداپست در مجارستان متصل می‌کند، قرار است در آینده نزدیک تا اسکوپیه در مقدونیه و آتن در یونان گسترش یابد.

دیگر مقصدهای مهم گردشگران در تعطیلات تابستانی که از خطرناکترین کشورهای اروپا برای رانندگی محسوب می‌شوند: کرواسی با 56 درصد بیشتر از متوسط مرگ و میر جاده‌ای در اتحادیه اروپا در جایگاه پنجم قرار دارد، پس از آن، پرتغال (32 درصد بالاتر) و یونان (31 درصد بیشتر) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رتبه‌های بعدی هم متعلق به لیتوانی (23 درصد بالاتر)، ایتالیا (15 درصد بیشتر) و لهستان (13 درصد بالاتر) است.

در سراسر اتحادیه اروپا، طی سال گذشته میلادی 20 هزار و 418 مرگ و میر جاده‌ای ثبت شده است که معادل 45.5 نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت این اتحادیه است.