تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3738011
شناسه : 3738011
تاریخ :
واریز ۱۵ میلیارد تومان به حساب مددجویان شاغل در زندان‌ها اقتصاد ایران: مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۵ میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان به حساب مددجویان شاغل در کارگاه‌ها واریز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا تقی پور، مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ده هزار و ۶۶ نفر در کارگاه‌های بنیاد تعاون زندانیان تهران مشغول به کار هستند که علاوه بر فراگیری یک حرفه، حقوق و دستمزد ماهانه دریافت می‌کنند.

وی گفت: با هدف توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از ابتدای سال جاری تاکنون بنیاد تعاون زندانیان استان تهران در مجموع ۱۵ میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان به حساب مددجویان شاغل در کارگاه‌ها واریز شده است.

عضو هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان تهران ادامه داد: مددجویان شاغل بر اساس کار و تخصص حقوق و دستمزد ماهانه دریافت می‌کنند که به حسابشان واریز می‌شود که کمک معاش خانواده‌هایشان در ایام تحمل حبس بوده و پس از آزادی نیز می‌توانند با ادامه آن حرفه به چرخه ارتکاب جرم بازنگردند.

بنا به این خبر، کارگاه‌های خیاطی، دوخت چادرهای هلال احمر، سراجی، کفاشی، تولید کفپوش و روکش صندلی‌های خودرو، شیرینی‌پزی، نانوایی، آبمیوه‌گیری، تولید سبدهای حصیری و قیطانی، مونتاژ لوازم الکتریکی و اسباب بازی جزو کارگاه‌هایی است که مددجویان در آن‌ها مشغول به کار هستند.