تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3738010
شناسه : 3738010
تاریخ :
مدیرعامل ابر دراک خبر داد: فعال‌سازی کامل IPv6 در تمامی سرویس‌های ابری اقتصاد ایران: ابر دراک در آخرین به روز‌رسانی قابلیت‌های زیرساخت ابری خود، از فعال‌سازی ورژن ۶ IP بر روی سرورهای ابری خود خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

با اولین زیرساخت ابری دوگانه( Dual-Stack )ایرانی شناخته می شود که برای همه سرویس‌های ابری و در لایه زیرساخت و شبکه قابلیت پشتیبانی از هر دو نسخه IP‌ ورژن ۴ و ۶ را دارد.

سینا سلطانی مدیرعامل ابر دراک در مورد توسعه IPv6 بر روی زیرساخت ابر‌دراک گفت : با توجه به روند رو به رشد استفاده از IPv6 در ایران و پس از فعال‌سازی آن در پروایدرهای اینترنت، نیاز به زیرساخت توزیع محتوا سازگار با هر دو نوع IP ورژن ۶ و ۴ برای مهاجرت سازمان‌ها به IPv6 به یک نیاز اساسی در توسعه زیرساخت شبکه ایران تبدیل شد. ما از سال ۱۴۰۱ و بعد از تغییر معماری شبکه توزیع محتوا از GSLB به Anycast، به سمت شبکه Dual stack حرکت کردیم، و این قابلیت را ابتدا در شبکه توزیع محتوا برای کاربران ابر دراک فراهم کردیم. البته شبکه سرورهای ابری ابر دراک از ابتدا در لایه زیرساخت و ارتباطات بین دیتاسنتری و مدیریت به صورت dual stack‌ طراحی شده بود که به تازگی با توجه به گسترش استفاده کاربران از IPv6 این قابلیت برای کاربران سرورهای ابری هم فراهم شده است. در حال حاضر میتوان گفت کل شبکه و زیرساخت ابر دراک از جمله DNS ابری و سرویس‌های  امنیت ابری قابلیت پشتیبانی از هر دو نسخه IP‌ را خواهد داشت و محصولات آینده ابر دراک هم به صورت Dual-stack ارائه خواهد شد.

همچنین در بخش دیگری از این به روز رسانی با توجه به نیازهای اساسی کاربران، بهبود و توسعه‌های جدیدی در سرویس سرور ابری دراک ایجاد شده است. این به روز رسانی‌ها به شرح زیر است:

اضافه شدن دو سیستم‌عامل جدید Alma و Rocky: این دو سیستم‌عامل جدید با توجه به نیاز و درخواست کاربران سرور‌های ابری به گزینه‌های سیستم عامل‌های انتخابی افزوده شده‌اند تا کاربران بتوانند انتخاب‌های متنوع‌تری برای نیازهای خود داشته باشند.

قابلیت بازسازی دیسک: این قابلیت جدید امکان بازیابی و مدیریت بهتر داده‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند، که نقش مهمی در حفظ و نگهداری اطلاعات دارد.

قابلیت استفاده از ISO Image برای ماشین‌های مجازی: این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی برنامه‌های مختلف را بر روی ماشین‌های مجازی نصب و راه‌اندازی کنند.

پشتیبانی رایگان از هر دو ورژن IP در سرورهای ابری ایران و خارج از کشور: این امکان باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی به شبکه‌های جدید و بهبود یافته دسترسی داشته باشند.

پشتیبانی از PTR Record در ماشین‌های مجازی: این قابلیت با امکان جستجوی معکوس DNS، به بهبود مدیریت DNS و افزایش امنیت شبکه کمک می‌کند.

اضافه شدن پلن‌های اقتصادی: با اضافه شدن پلن‌های اقتصادی جدید با عنوان پلن های پایه، کاربران می‌توانند از خدمات با کیفیت ابر دراک با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری بهره‌مند شوند.

شرکت ابر دراک ارائه‌دهنده پیشرو در راه‌حل‌های امن و مطمئن ابری است که با تکیه بر دانش و تجربه عمیق در حوزه زیرساخت‌های ابری با ارائه راهکار‌های امن و مطمئن در جهت پاسخگویی به نیازهای اساسی و رضایت کاربران تلاش میکند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس های ابر دراک و آخرین به روزرسانی ها به وبسایت ابر دراک مراجعه کنید.