تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3738003
شناسه : 3738003
تاریخ :
اعطای ۲۷۰ فقره وام ۷۰ میلیون ریالی به زائر اولی‎های مرکزی اقتصاد ایران: اراک- معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام مرکزی گفت: ۲۷۰ فقره تسهیلات ۷۰ میلیون ریالی قرض‌الحسنه به زائر اولی و محروم این استان اعطا می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام بهنام غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ۴ طرح در دست اجرای این ستاد در استان مرکزی، اظهار کرد: اهدای ۲۵۰ عدد دستگاه سرمایشی شامل کولر و پنکه ایستاده به خانواده‌های کم برخوردار استان مرکزی در ۱۲ شهرستان استان توسط گروه‌های جهادی دستور کار است.

وی افزود: همچنین اعطای کمک هزینه بلاعوض ۳۰ میلیون ریالی برای اعزام ۲۲۰ نفر زائر اولی به پیاده‌روی اربعین و اعطای ۲۷۰ فقره وام ۷۰ میلیون ریالی قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد به زائر اولی‌ها و زائران محروم استان مرکزی از برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی با اشاره به طرح‌های حمایتی از موکب‌های اربعین، ادامه داد: در قالب کاروان رهسپاران عصر ظهور ۲۰۰ نفر از فعالان جهادی که در طول سال با ستاد اجرایی فرمان امام در پوشش خانه‌های احسان همکاری داشته اند، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از سوی ستاد به صورت رایگان به صورت پیاده به کربلا اعزام خواهند شد.

وی افزود: در قالب طرح لبخند با برکت و پس از ایام اربعین، طرح دندانپزشکی برای حمایت از اقشار کم برخوردار استان مرکزی در چند نقطه از اراک و شهرستان‌ها به شکل رایگان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام غریبی گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، اهدای لوازم‌التحریر به نیازمندان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیز هدفگذاری شده که کار شناسایی آنها در حال انجام است.

اقلام هدیه ۱۰۰ میلیون ریالی تحت عنوان لبخند مادری

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی تصریح کرد: در طول سال به خانواده‌های نیازمندان که صاحب فرزند سوم شوند، اقلام هدیه با ارزش حدود ۱۰۰ میلیون ریال تحت عنوان لبخند مادری اهدا خواهد شد که نیاز ۶ ماه این خانواده‌ها را پوشش خواهد داد.

غریبی گفت: از ابتدای سال در شهرستان‌های استان در قالب طرح ایران جوان دوره‌های مشاوره‌ای و تربیتی برای خانواده‌ها برگزار شد و هدایای نفیسی به خانواده‌هایی که دارای فرزند شده بودند، اهدا شد و به ۲ خانواده‌ای که صاحب فرزند سه قلو شده بودند، هدایایی در حمایت از فرزندان و مادر اهدا شد.

وی اظهار کرد: برگزاری پویش خواهر و برادری به صورت مجازی و مسابقات کتابخوانی و اهدای هدیه به ۱۴ نفر و توزیع ۳ هزار بسته معیشتی با ارزش ۱۰ میلیون ریال میان خانواده‌های کم برخوردار در آغاز سال جاری از دیگر برنامه‌های این ستاد بوده است.