تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737990
شناسه : 3737990
تاریخ :
مطالعات احداث اسکله فله مایع در بندر بوشهر پایان یافت اقتصاد ایران: بوشهر-مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مطالعات احداث اسکله فله مایع در مجتمع بندری نگین پایان یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب ظهر یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی مجتمع بندری نگین اظهار کرد: اسکله فله مایع در مجتمع بندری نگین با ظرفیت سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و مخازن ۲۸۰ هزار تنی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: ۲ اسکله این پایانه ۴۴۰ متر است که در مجموع با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: شناور طرح اسکله فله مایع در مجتمع بندری نگین ۳۵ هزار تنی است که در صورت اجرای پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر، امکان افزایش شناورهای طرح وجود دارد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: مطالعات پروژه برق‌رسانی به مجتمع بندری نگین نیز پایان یافته و به زودی برای انتخاب پیمانکار به مناقصه می‌رود.

وی افزود: پروژه آبرسانی به مجتمع بندری نگین نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب به‌زودی عملیاتی می‌شود.

شکیبی‌نسب بیان کرد: اتمام طرح‌های زیرساختی یاد شده از جمله جاده دسترسی، مقوله‌ای مهم برای رونق مجتمع بندری نگین محسوب می‌شود که به تناسب این اهمیت، سرعت بسیار خوبی به پروژه‌های زیرساختی این مجتمع داده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر هفت میلیون تن است افزود: با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری مجتمع بندری نگین این ظرفیت به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.