تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737972
شناسه : 3737972
تاریخ :
اعمال جریمه ۴۰۰ هزار تومانی موتورسواران برای عبور از چراغ قرمز اقتصاد ایران: اصفهان – رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اعمال جریمه ۴۰۰ هزار تومانی برای موتورسواران و خودروهایی که از چراغ قرمز عبور می‌کنند، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ علی اصغر زارع در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عبور موتورسیکلت سواران از چراغ قرمز یکی از تخلفات حادثه ساز و نگران کننده‌ای است که به افزایش تصادفات و تلفات ناشی از آن منجر شده است.

وی افزود: بر اساس آمارهای اخیر، درصد قابل توجهی از تصادفات موتورسیکلت سواران به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و عبور از چراغ قرمز بوده که این تخلف نه تنها جان موتور سواران، بلکه تهدیدی برای سایر کاربران ترافیکی نیز به حساب می‌آید.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: پلیس راهور استان اصفهان برای مقابله با این تخلف، اقدام به نصب دوربین‌های هوشمند و افزایش گشتهای پلیس در نقاط مختلف شهر کرده که این دوربین‌ها به صورت خودکار تخلفات عبور از چراغ قرمز را ثبت و جریمه‌هایی را اعمال می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۴ میلیون ریال جریمه برای متخلفانی که از چراغ قرمز عبور می‌کنند در نظر گرفته شده تا از تکرار چنین تخلفات حادثه ساز و خطرناکی جلوگیری شود.