تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737967
شناسه : 3737967
تاریخ :
۶۴ درصد جامعه هدف کمیته امداد ساوه زنان سرپرست خانواده هستند اقتصاد ایران: ساوه- رییس کمیته امداد ساوه گفت: ۶۴ درصد جامعه هدف کمیته امداد این شهرستان زنان سرپرست خانواده هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: در شهرستان ساوه ۴۷۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که ۷۵ درصد آنان در مناطق شهری و ۲۵ درصد در مناطق روستایی است.

رئیس کمیته امداد ساوه شمار خانوارهای مستمری بگیر ثابت از کمیته امداد ساوه را ۴۳۰۰ خانوار عنوان کرد و گفت: ۶۴ درصد جامعه هدف این نهاد زنان سرپرست خانواده هستند و ۱۴۳۰ دانش آموز و ۱۱۰ دانشجو نیز تحت حمایت این نهاد هستند.

ذبیحی در خصوص طرح ایتام و محسنین در شهرستان ساوه گفت: در طرح اکرام حدود ۷۱۷ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۲۵۳ فرزند یتیم و مابقی فرزندان محسنین هستند.

سرانه پرداختی ماهیانه فرزندان ایتام ۱,۲۰۰ هزار تومان است

وی سرانه پرداختی ماهیانه به طور متوسط به فرزندان ایتام را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: حامی با پرداخت کمک‌ها از ۱۰ هزار تومان به بالا از این فرزندان معنوی خود حمایت می‌کنند که در حال حاضر ۳۶۰۲ نفر حامی داریم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱۴ حامی به این چرخه اضافه شده است.

رئیس کمیته امداد ساوه افزود: در این طرح مبلغ به صورت مستقیم به حساب فرزندان ایتام واریز می‌شود و کمیته هیچ گونه دخل و تصرفی در این خصوص ندارد بلکه به منظور عدالت در پرداخت و اینکه توقفی در پرداخت‌ها ایجاد نشود از سوی این نهاد رصد می‌شود.

ذبیحی با اشاره به اجرای طرح اطعام و احسان حسینی در ماه‌های محرم و صفر در شهرستان ساوه تصریح کرد: تکلیف ما در کمیته امداد، توجه به نیازمندان است و باید از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر نهایت استفاده را برای کمک به نیازمندان ببریم و توجه مردم در این ماه‌ها به نیازمندان بیشتر خواهد شد و باید این فرصت را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: همزمان با آغاز ماه محرم برنامه‌ریزی برای پخت غذای گرم، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی برای نیازمندان این شهرستان انجام‌گرفته و امید است که با همراهی و هم‌افزایی خیران و مؤسسات خیریه بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای رفع نیازمندان برداریم.

رئیس کمیته امداد ساوه افزود: در ماه محرم سال جاری و در قالب پویش اطعام و احسان حسینی تعهدات کمیته امداد ساوه ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که تا کنون ۱۰ میلیارد آن معادل ۸۶ درصد در غالب توزیع بسته‌های غذایی و غذای گرم محقق شده است.