تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737960
شناسه : 3737960
تاریخ :
بحران‌های رخ داده در چهارمحال و بختیاری به خوبی مدیریت شد اقتصاد ایران: شهرکرد- مدیرکل مدیریت چهارمحال و بختیاری گفت: سیل، زلزله، تنش آبی و بارش سنگین برف از بحران‌های رخ داده در سه سال اخیر این استان بود که به خوبی مدیریت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو کسانی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در طول سه سال اخیر یک سری رخدادهای طبیعی در استان اتفاق افتاد که همه آن‌ها مدیریت شدند.

وی با اشاره به بحران‌های سه سال گذشته در این استان تصریح کرد: برف سنگین کوهرنگ، تنش آبی، سیل بارده و زلزله کوهرنگ از بحران‌های این استان بود که به خوبی مدیریت شد.

کیانی با اشاره به اینکه در بحث تأمین آب شرب رخدادهای پنهانی اتفاق افتاد اما به بحران تبدیل نشد بیان داشت: هرکدام از این بحران‌ها در نوع خود بی نظیر بودند وباعث شد شرایط اضطراری در استان شکل گیرد.

وی افزود: هدف اصلی ما حفظ جان مردم بود و توانستیم به هدفمان برسیم و این را می‌توان نقطه عطف مدیریت بحران استان یاد کرد.

کیانی یادآور شد: سیلی که بی سابقه بود و ۷ شهرستان را درگیر کرد و به بهترین نحو ممکن مدیریت شد.

وی ادامه داد: زلزله کوهرنگ با اینکه قبل از دولت سیزدهم اتفاق افتاده بود اما بلافاصله پیگیر تأمین اعتبار شدیم کار انجام شد.

کیانی به تنش آبی که در این استان اتفاق افتاده بود اشاره کرد و بیان داشت: خطوط پدافندی در جهت تنش آبی در مرکز استان انجام شد و همچنین ابر پروژه آب بن و بروجن نیز به نتیجه رسید.

وی با اذعان بر اینکه در حال حاضر در گرمای بی سابقه استان قرار گرفته‌ایم گفت: اگر مدیریت معضل کمبود آب نبود در این برهه از زمان مشکل تأمین آب پیش می‌آمد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: رفع نقاط حادثه خیز در مسیر رودخانه‌ها و جاده‌ها بود که پیشگیری انجام شد که در مواقع بحران با چالش روبه رو نشویم و در این راستا نیز اعتبارات و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شد.

کیانی توضیح داد: مصوب شد اعتبارات تملک دارایی در قالب ۵۱۲ پروژه در بخش مسکونی و کشاورزی تخصیص داده شود و از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۸۰۰ واحد مسکونی در این استان شناسایی شده که نیاز به بازسازی دارند که از این تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی بازسازی انجام شده است.

کیانی افزود: تعداد ۱۸۰۰ واحد شناسایی شده در این استان تخریب آن ۱۰۰ درصد بوده و نیاز به ترمیم و مقاوم سازی دارد.

وی با اذعان بر اینکه ۱۹۲۰ میلیارد برای جبران حوادث به استان تخصیص داده و جذب شد گفت: جبران خسارت‌ها به صورت صد درصدی در توان دولت نیست ،۲۰ درصد آن را دولت می‌تواند تأمین کند.

کیانی یادآور شد: بحث بیمه واحدهای مسکونی سال گذشته عملیاتی شد و واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، ۴ هزار واحد خسارت دیده ثبت سامانه شدند.

مدیر کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: بیمه در پرداخت خسارت به مردم ورود کرد و این خود راه مطمئن برای خسارت دیدگان بوده و جز اولویت بین استان‌های بودیم که توانستیم از آن استفاده کنیم.

کیانی با اذعان بر اینکه کشاورزان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند خاطر نشان کرد: صندوق بیمه سالانه ۷۰۰ میلیارد بابت خسارت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: برای ۵ سال آینده حوادث پیش‌بینی و ۲۵ حادثه شناسایی و برای آن برنامه تدوین شد.

کیانی اذعان داشت: سند کاهش خطر حوادث و سوانح و سند آمادگی و پاسخ استان به همین منظوراحصا و تدوین شد، این سندها به تأیید مدیریت بحران کشور و پژوهشگاه سوانح طبیعی کشور رسیده است که به زودی رونمایی و ابلاغ خواهند شد در واقع این اسناد قابلیت به‌روزرسانی در هر ۵ سال یکبار را دارند.