تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737927
شناسه : 3737927
تاریخ :
ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه برای بیش از ۵ هزار نوزاد در بندرعباس اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی سال گذشته ۵ هزار و ۶۱۹ نوزاد خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان‌های کودکان و شریعتی بندرعباس دریافت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر کمالی ضمن اعلام خبر فوق اظهارکرد: نوزادانی که وزن آن‌ها در هنگام تولد پایین است، نوزادان نارس، نوزادانی که با مشکلات تنفسی متولد می‌شوند، نوزادان دارای مشکلات قلبی و همچنین نوزادانی که به دلیل داشتن زردی بالا نیاز به تعویض خون دارند در بخش NICU یا بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری می‌شوند.

وی افزود: مرکز آموزشی درمانی شریعتی دارای یک بخش NICU و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۹ تخت احیا، ۴۰ انکوباتور، ۹ دستگاه فتوتراپی ساده و ۷ دستگاه فتوتراپی کوره‌ای، خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی کودکان بندرعباس نیز دارای یک بخش NICU یا مراقبت‌های ویژه نوزادان و یک بخش نوزادان است که با بهره‌مندی از ۱۰ تخت احیا، ۲۳ انکوباتور، ۱۸ دستگاه فتوتراپی ساده و ۱۵ دستگاه فتوتراپی کوره‌ای خدمات مورد نیاز را به نوزادان ارائه می‌دهد.

کمالی با اشاره به اینکه تولد نوزاد نارس و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه سبب بروز استرس برای مادران می‌شود، اضافه کرد: در راستای خدمت رسانی با کیفیت و متمایز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، در این دو مرکز امکانات مخصوص اقامت مادر در کنار نوزاد نیز فراهم شده است.

وی یادآور شد: بخش‌های نوزادان در این دو مرکز با حضور ۲۴ ساعته کارشناسان پرستاری و پزشک متخصص نوزادان و اطفال مقیم به بیماران و نوزادان خدمت رسانی می‌کند.