تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737926
شناسه : 3737926
تاریخ :
بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب خلیج فارس به یزد تا پایان سال اقتصاد ایران: یزد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: فاز دوم خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان به طول ۳۳ کیلومتر تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، جواد محجوبی اظهار کرد: برای تأمین آب پایدار استان یزد در کوتاه مدت و بلند مدت، طرح‌های آبرسانی و مدیریت تأمین آب در دستور کار است.

وی به خط انتقال آب بین حوزه‌ای به استان اشاره کرد و افزود: با بهره برداری خط اول انتقال آب استان از کوهرنگ در اواخر دهه ۷۰، طی سال‌های گذشته میانگین ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان منتقل می‌شود.

محجوبی همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از منابع تأمین آب استان خط اول انتقال آب خلیج فارس است، ابراز کرد: این خط با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با تخصیص ۲۰ میلیون متر مکعب آب جهت تأمین آب صنایع استان اجرا شد.

اجرای خط پدافندی در یزد

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: با اجرای خط اول انتقال آب خلیج فارس به استان و استفاده بعضی از صنایع پر آبخواه استان از این خط، آب کیفی این صنایع از دسترس خارج و به بخش شرب واگذار شد.

وی عنوان کرد: خط پدافندی به طول حدود ۳۰ کیلومتر و به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای شرایط اضطرار از خط اول آب خلیج فارس به مخازن شرب یزد متصل شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه هم اکنون از خط پدافندی جهت تأمین آب شرب استفاده می‌شود، گفت: تا انتهای تابستان معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شرب از طریق خط پدافندی تأمین می‌شود.

وی گفت: همچنین خط پدافندی دیگری از خط اول انتقال آب خلیج فارس به استان به مخازن آب شرب اردکان وصل خواهد شد که این خط تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی همراه داشته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد افزود: با حضور شهید خدمت در دی ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ اجرای خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان زده شد.

وی ابراز کرد: خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان در مجاور و کریدور خط اول انتقال آب دریا قرار دارد و از نظر فنی امکان اتصال به این خط را دارد.

نیاز ۱۷۰ همتی خط دوم انتقالی

محجوبی با بیان اینکه اجرای خط دوم انتقال آب خلیج فارس به ۱۷۰ همت اعتبار نیاز دارد و به صورت چند فاز اجرا خواهد شد، عنوان کرد: فاز اول این خط با لوله گذاری ۳۳ کیلومتر از سمت یزد به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه ابراز کرد: فاز دوم خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان به طول ۳۳ کیلومتر تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

محجوبی همچنین گفت: خط دوم انتقال آب به استان ۱۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص دارد که به صورت مساوی ۵۰ میلیون متر مکعب آن برای صنعت و ۵۰ میلیون متر مکعب دیگر برای شرب استان در نظر گرفته شده است.