تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737866
شناسه : 3737866
تاریخ :
تشکیل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی در استان مرکزی هدفگذاری شد اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی گفت: تشکیل اتحادیه شرکت تعاونی های صنایع دستی در این استان هدفگذاری شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی در گردهمایی هنرمندان فعال بخش صنایع دستی اظهار کرد: هدف از تشکیل تعاونی‌های صنایع دستی، افزایش توانمندی، سازماندهی و افزایش میزان مشارکت هنرمندان در حفظ، احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

وی افزود: راه اندازی شرکت‌های تعاونی و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند بهترین راه حل برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اتحادیه شرکت تعاونی‌های صنایع دستی وظیفه آموزش، برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی، نظارت و پیگیری مشکلات تعاونی‌های صنایع دستی را برعهده دارد.

مرادی نراقی بیان کرد: با اختیاراتی که به این اتحادیه داده می‌شود، صدای گویای هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش باشند و مشکلات صنفی این اتحادیه را پیگیری و حل کنند.

وی افزود: با توجه به آموزه‌های دینی و تجربه موجود، کار جمعی بازده و بازخوردهای مناسبی در پی دارد و شایسته است این توانمندی و راهکار در خصوص رونق صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز بکارگیری شود.

وی گفت: شمار اعضای این تعاونی حداقل ۲۱ نفر عنوان کرد و در نشست آتی رأی گیری و انتخاب اعضا انجام خواهد شد.