تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3737820
شناسه : 3737820
تاریخ :
تأکید آلمان و فیلیپین بر افزایش همکاری‌های دفاعی اقتصاد ایران: وزرای دفاع فیلیپین و آلمان در بیانیه‌ای مشترک بر افزایش همکاری‌های دفاعی بین دو کشور تأکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان و «ژیلبرتو تئودورو» وزیر دفاع فیلیپین امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دو کشور متعهد به انعقاد یک توافق‌نامه همکاری دفاعی گسترده هستند.

وزیر دفاع آلمان و فیلیپین در شهر مانیل، پایتخت فیلیپین و در جشن ۷۰ سالگی روابط سیاسی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. دو طرف درباره افزایش همکاری‌ها بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگو دو وزیر به منظور گسترش تبادل‌های دوجانبه و آموزش‌های نظامی و بررسی فرصت‌ها برای گسترش همکاری‌های تسلیحاتی دوجانبه و مشارکت در طرح‌های مشترک، متعهد به برقراری روابط بلندمدت بین نیروهای مسلح دو کشور شدند.

مانیل و برلین در شرایطی در حال تعمیق روابط نظامی هستند که تنش‌های بین فیلیپین و چین در ماه‌های اخیر افزایش یافته است؛ چین و فیلیپین در ماه‌های اخیر اتهاماتی را درباره رفتارهای تهاجمی در مناطق موردمناقشه دریای جنوبی چین علیه هم ردوبدل کردند. فیلیپین نیروی دریایی چین را متهم می‌کند که عمداً قایق‌های نیروی دریایی فیلیپین را به‌شدت مجروح کرده و یک ملوان فیلیپینی را نیز زخمی کرده است.

دولت چین مدعی حق مالکیت بر اکثر منطقه دریای جنوبی چین است؛ از جمله مناطقی که ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونی، و اندونزی به آنها مناطق اقتصادی ویژه می‌گویند.

دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که ادعای دولت چین هیچ پایه و اساس حقوقی ندارد، چین اما این حکم دادگاه لاهه را رد کرده است.

وزرای دفاع فیلیپین و آلمان در بیانیه مشترک خود تأکید کردند که حکم دادگاه لاهه درباره دریای جنوبی چین «نهایی و از نظر قانونی لازم الاجراست.»