تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3737802
شناسه : 3737802
تاریخ :
امکان پیش خرید بلیت برگشت اتوبوس‌های اربعین فراهم شد اقتصاد ایران: معاون حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری از فروش بلیت اتوبوس اربعین برای سه مرز باشماق، تمرچین و خسروی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران قربانی معاون حمل و نقل جاده سازمان راهداری، گفت: جنس سفر اربعین مردمی است و تجربه سال‌های گذشته نشان داده که هر چقدر هم برای بازگشت زائران برنامه‌ریزی شود، باز هم ممکن است طبق پیش بینی پیش نرود.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ تا ۵۰ درصد بازگشت مسافران اربعین از مرز مهران است، ادامه داد: نوع سفر ایجاب می‌کند که افراد نسبت به شرایط شأن برای بازگشت تصمیم بگیرند از این رو فروش بلیت برگشت بسیار سخت است و حتی اگر درصدی بلیت فروخته شود، امکان برنامه‌ریزی دقیق میسر نیست و با این وجود برای نخستین بار بلیت برگشت اتوبوس اربعین برای ۳ مرز باشماق تمرین و خسروی قبل از شروع سفر فروخته می‌شود.

معاون حمل و نقل جاده سازمان راهداری گفت: امسال سازمان راهداری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین اعتبار در نظر گرفته و هزینه کرده است و اصلاح نقاط حادثه خیز، خط کشی راه‌ها، بهسازی جاده‌ها از جمله این اقدامات در مسیرهای منتهی به مرزها است.

قربانی گفت: سال‌های پیشین توصیه به استفاده از حمل و نقل عمومی بود اما ایجاد زیرساخت‌ها، خیالمان از شبکه راه‌ها راحت است تا مردم از سواری شخصی خود استفاده کنند و از پارکینگ‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های پویش چشم به راهم بهره ببرند و از آنجا که روز اربعین و فردای آن با حجم بازگشت زائران روبرو می‌شویم، از این رو ۸ هزار متر مربع جایگاه برای استقرار زائران در پایانه برکت و ۷ هزار متر مربع در شلمچه ایجاد شده است.
وی افزود: در هر پایانه مرکز پایش عملیات حمل و نقل جاده‌ای برای رصد هوشمند شبکه راه و ناوگان ایجاد شده است.