تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3737744
شناسه : 3737744
تاریخ :
رئیس جمهور هرچه سریع‌تر اسامی وزرای کابینه را به مجلس معرفی کند اقتصاد ایران: نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر اسامی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد بشیری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: نطق امروز بنده مصادف است با صدور فرمان مشروطیت، از این رو مبارزه آزادی‌خواهان کشور برای رهایی از استبداد شاهنشاهی را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ادامه داد: مشارکت مردم خوب و بصیر ایران در دو مرحله انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قابل تقدیر است.

بشیری تصریح کرد: از برگزارکنندگان، ناظران و حافظان امنیت برگزاری انتخابات و نامزدها و هواداران آنها تشکر می‌کنم و برای منتخب مردم برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آرزوی موفقیت دارم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور انجام گرفت، امید دارم ایشان با همان تفکر رزمندگی و بسیجی نیروهای توانمند و شایسته را برای تصدی وزارتخانه‌ها به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رأی اعتماد، معرفی کند که پس از اخذ رأی اعتماد از سوی نمایندگان مردم، هیأت دولت تشکیل شود و وقفه ایجاد شده پس از شهادت آیت الله رئیسی جبران شود.

بشیری ضمن محکومیت جنایات سردمداران جنایتکار رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و ترورهای جنون بار آنها در سطح منطقه و به ویژه ترور میهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور چهاردهم در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل هنیه از کشورهای اسلامی خواست تا با اتخاذ مواضع شجاعانه، این اقدامات دیوانه وار دولتمردان صهیونیست را محکوم کنند و با اتخاذ تصمیمات به موقع از ریختن خون بی‌گناهان جلوگیری کنند و با مسببان آن نیز مطابق با قوانین بین‌المللی برخورد قاطع و جدی کنند.

وی ادامه داد: از مسئولان کشور می‌خواهم که حادثه تروریستی برای شهید اسماعیل هنیه را بررسی دقیق و کارشناسانه کنند و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند.

وی در ادامه در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید در پرداخت طلب گندمکاران تسریع شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور خواستار تسریع در ساماندهی اتباع خارجی و اقدامات دقیق‌تر و کارشناسانه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی عازم به عتبات شد.

وی طی تذکر دیگری به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در پرداخت مطالبات فرهنگیان و جذب و به کارگیری نیروهای خرید خدماتی و نهضت سوادآموزی و طرح امین شد.

بشیری تاکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور وزرای کابینه چهاردهم را هرچه سریع‌تر به مجلس معرفی کند.