تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737728
شناسه : 3737728
تاریخ :
گام‌های دولت سیزدهم برای رشد خراسان جنوبی/ایجاد یک کارگاه سازندگی اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم با انجام پروژه‌های مهم زیر ساختی، خراسان جنوبی را تبدیل به یک کارگاه سازندگی کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح یکشنبه در مراسم تکریم دهه تولید و تجارت اظهار کرد: در دولت سیزدهم پروژه‌های مهمی چون آغاز عملیات اجرایی راه آهن در خراسان جنوبی رخ داد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه منابع مالی پروژه راه آهن از طریق تهاتر نفتی تأمین می‌شود، گفت: البته این پروژه‌ها فرا ملی است.

قناعت افزود: انتقال آب از دریای عمان نیز در حال انجام است که در نیمه دوم سال جاری وارد مرحله چهارم این طرح یعنی لوله گذاری خواهیم بود.

وی گفت: در حوزه تأمین انرژی و گاز نیز پروژه انتقال گاز از دشتک-زابل- نهبندان را پیگیری کردیم که فاز اول آن آماده افتتاح است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این پروژه موجب پایداری شبکه گاز خانگی و حل بخشی از مشکلات تأمین گاز واحدهای صنعتی می‌شود.

قناعت یادآور شد: با اجرای کامل این پروژه ۱۱ میلیون متر مکعب در ساعت به ظرفیت شبکه گاز شرق کشور افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب ایجاد نیروگاه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی است که با همکاری جهاد کشاورزی، استانداری و… انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در زمان اوج برق ۴۳۰ مگاوات مصرف دارد که اگر بتوانیم از سهمیه نیروگاه‌های خورشیدی به خوبی استفاده کنیم، تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی از میزان مصرف در زمان اوج نیز رد می‌شود.

قناعت ادامه داد: در خراسان جنوبی ما ۷۲۰ کیلومتر باند دوم قبل دولت سیزدهم داشتیم ولی در همین دولت سیزدهم ۲۰۷ کیلومتر باند دوم به باندهای دوم ما افزوده شد.

وی گفت: در مجموع در دوران خدمت رسانی دولت سیزدهم ۴۶۶ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در خراسان جنوبی به چرخه تولید برگشتند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع می‌توان گفت استان در دولت سیزدهم تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده و اقدامات ارزشمندی در حوزه زیر ساخت‌ها انجام شده است.

قناعت ادامه داد: بسیاری از مشکلات را باید به صورت مستمر در مرکز پیگیری کرد.