تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737713
شناسه : 3737713
تاریخ :
بیش از ۷۰۰ نفر در رشته‌های صنایع‌دستی یزد آموزش دیدند اقتصاد ایران: یزد- معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر در دوره‌های صنایع‌دستی یزد آموزش دیده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید عربی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۸ دوره آموزش صنایع‌دستی در استان برگزار شده است گفت: در قالب این دوره‌ها، تعداد ۷۴۰ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: رشته‌های صنایع‌دستی آموزش داده‌شده در این مدت شامل کاربافی، نقاشی زیر لعابی، کنده‌کاری روی چوب، معرق چوب، زیلوبافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، فیروزه کوبی، مینای مشبک، معرق سنگ، رودوزی‌های الحاقی، گیوه‌دوزی، میناکاری، نقاشی رو لعابی، گلیم‌بافی، خراطی چوب و احجام چوبی بوده است.

عربی گفت: هدف از برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی توسعه و ترویج هنرهای سنتی، آشنایی و جذب جوانان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و کارآفرینی این گروه است.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی، با ایجاد فرصت‌های شغلی در جوامع محلی و تقویت اقتصادهای کوچک، نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، اضافه کرد: هرگونه تمهیداتی در زمینه‌های آموزش شیوه‌های کارآفرینی برای توسعه محصولات صنایع‌دستی می‌تواند برای کشور، نویددهنده کاهش مشکل بیکاری، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد و افزایش درآمد و بهبود وضعیت زندگی مردم باشد.