تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3737708
شناسه : 3737708
تاریخ :
امیدوارم انتصاب‌های دولت بخش کارشناسی کشور را قانع کند اقتصاد ایران: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: مهم است دولتمردان و وزرای دولت از کسانی باشند که صرفاً از زاویه نگاه منافع ملی عمل کنند؛ امیدوارم این انتصاب‌ها بتواند بخش کارشناسی کشور را قانع کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تشکیل دولت با استفاده از همه ظرفیت‌ها که مورد توجه رئیس جمهور در رقابت‌های انتخاباتی و پس از آن بوده است، گفت: اینکه دولت علاقه‌مند است از همه ظرفیت‌ها استفاده کند، به این معنا و مفهوم نیست که همه ظرفیت‌ها در دولت جمع شود.

نمی‌توانم درباره چراغ سبز دولت به کارگزاران جواب بدهم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون از توان سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران در دولت استفاده شده و آیا رئیس جمهور به شما در این رابطه چراغ سبزی نشان داده یا نه؟ گفت: «سوال سختی پرسیدید، نمی‌توانم جواب دهم».

مرعشی تصریح کرد: دولت نمی‌تواند به اندازه ملت گسترش داشته و بزرگ باشد، مهم این است که دولتمردان و وزرای دولت از کسانی باشند که فارغ از انگیزه‌های سیاسی، صرفاً از زاویه نگاه منافع ملی و مصالح ملی زمینه را برای فعالیت همه فعالان اقتصادی بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، فراهم کنند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه لازم است دولت فضایی فراهم کند که فعالان اقتصادی بتوانند به سیاست‌های دولت تکیه کنند، ادامه داد: این مسیر واقعی است. در هر شکل، دولت محدود است به تعدادی از وزرا و معاونین رئیس جمهور و معاونین وزرا و ۳۰ استاندار. مهم این است رئیس جمهور افرادی را که در تصدی پست‌های دولت قرار می‌دهد، با کفایت، با ظرفیت و توانمند باشند که آن‌ها بسترهای قانونی، اجتماعی و سیاسی را برای فعالان کشور فراهم کنند.

مرعشی در پاسخ به این پرسش که انتصاب معاون اجرایی رئیس جمهور را چطور ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: تا اینجا انتصاب‌ها خوب بوده و امیدوارم در ادامه هم این انتصاب‌ها بتواند بخش کارشناسی کشور را قانع کند.