تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737701
شناسه : 3737701
تاریخ :
۴ استخر در اصفهان پلمب شد اقتصاد ایران: اصفهان-مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چهار استخر شنا نیز در استان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون به‌دلیل مسائل بهداشتی پلمب شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی میرجهانیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش جکوزی چهار استخر شنا در کلانشهر اصفهان از ابتدای امسال تاکنون به‌دلیل آلودگی میکروبی و تخلف بهداشتی پلمب شد که استان اصفهان حدود صد استخر شنا دارد.

وی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر استخرهای شنا در فصل گرما، گفت: مهرو موم و غیر فعال شدن استخرها و بخش جکوزی آنها طبق نتایج آزمایش‌های میکروبی، میزان کلر باقی‌مانده و کدورت آب و سایر تخلف‌های بهداشتی از جمله استفاده از آب چاه برای دوش‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مباحثی مانند سیستم تصفیه آب استخر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در چرخش مجدد آب باید بتواند کدورت و آلودگی آن را حذف کند.
میر جهانیان با تاکید بر اینکه در دوش‌های استخر نیز باید از آب شهری و بهداشتی استفاده شود، گفت: استفاده از آب چاه در این بخش تخلف محسوب می‌شود.

وی در خصوص احتمال شیوع برخی بیماری‌ها در استخرها، افزود: احتمال سرایت برخی بیماری‌ها با عوامل باکتریایی، ویروسی و تک‌یاخته‌ها که به ایجاد مشکلات عفونی از قبیل گوارشی، تنفسی و پوستی منجر می‌شود در شرایطی که موازین بهداشتی و ضدعفونی در بخش‌های مختلف استخر رعایت نشود وجود دارد.

میرجهانیان دوش گرفتن قبل و بعد از استفاده از استخر همچنین عبور از حوضچه پاشویه را از جمله راهکارهای مؤثر در جلوگیری از ابتلاء به بخش مهمی از بیماری‌ها عنوان کرد.