تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737653
شناسه : 3737653
تاریخ :
۶۵ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می‌شوند اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: ۶۵ درصد دانش آموختگانی که مهارت‌های فنی و حرفه ای را فرا می‌گیرند وارد بازار کار می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کامرانی فر صبح یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی ۲۹ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در استان فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز در مجموع ۸ هزار و ۲۵۳ نفر آموزش مهارتی دیده‌اند، گفت: این افراد به راحتی به آموزش‌های تخصصی راه پیدا می‌کنند و با تسهیلاتی که به آنها داده می‌شود می‌توانند یک خود اشتغالی برای خود راه اندازی کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۵ درصد این افراد بازار کار می‌شوند، افزود: در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات برای کارگاه‌های آموزشی استان خریداری و ۵۰ حرفه جدید نیز در استان راه اندازی شده است.

کامرانی فر با بیان اینکه باید رشته‌ها دانش بنیان و نوین و مورد نیاز استان باشد، بیان کرد: یک مرکز شبانه روزی نیز در شهرستان بیرجند راه اندازی شده که افرادی که از روستاها می آیند در این مرکز مستقر می‌شوند و تمامی اعتبار آن از خیرین جذب می‌شود که مایحتاج شبانه روزی این افراد را تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۴ دانشگاه در استان تحت پوشش مهارت‌های تخصصی فرا گرفتند، گفت: دانشجویان می‌توانند در کنار درس مهارت تخصصی هم یاد بگیرند که استقبال خوبی از این طرح شده است و همچنین کارگاه آموزشی هوش مصنوعی هم در دانشگاه‌های استان افتتاح شده که اقدام بسیار خوبی بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در کنار کار آموزشی فضاهایی که در بخش دولتی نیز کمتر استفاده می‌شده در اختیار نخبگان قرار گرفته که آموزش رایگان انجام می‌دهند که در سال گذشته در سطح کشور به لحاظ واگذاری فضای مازاد در رتبه اول تا سوم قرار گرفتیم.

کامرانی فر از راه اندازی نمایشگاه دائمی از محصولات کارآموزان خبر داد و افزود: از فروش محصولات کارآموزان به لحاظ درآمد نیز رتبه دوم کشوری را کسب کردیم و در بخش خصوصی ظرفیت ما ۲۰۰ درصد افزایش یافته که در تأثیر گذاری آموزش‌های مهارتی نقش خوبی داشته است.

وی با اشاره به راه اندازی دپارتمان ملی لاستیک در کویر تایر گفت: این اقدام به عنوان تنها مجوز کشور در کارخانه کویر تایر مستقر شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین مجوز حوزه گوهر تراشی را برای فردوس گرفتیم که یک کارگاه کاملاً مجهز در فردوس برای کل کشور آموزش گوهر تراشی می‌دهد و در نهبندان هم به دلیل معادن خوبی که وجود دارد در حوزه ماشین آلات معدنی فعالیت می‌شود.