تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737652
شناسه : 3737652
تاریخ :
مصرف آب در نیشابور ۳۰ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: مشهد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: گرمی هوا باعث افزایش ٣٠ درصدی مصرف و افت سطح مخازن آب نیشابور شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع منجر به افت فشار آب سایر مشترکین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی این شیوه نصب را خلاف مقررات دانست و افزود: در صورت مشاهده، نسبت به جمع آوری این وسایل اقدام خواهد شد بنابراین برای جلوگیری از افت فشار و قطع آب، باید از مخزن ذخیره، قبل از پمپ استفاده شود.

وی با اشاره به گرمی هوا که باعث افزایش ٣٠درصدی مصرف و افت سطح مخازن آب این شهر شده است، از اجرای طرح اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهر نیشابور خبر داد و افزود: پروژه لوله گذاری منطقه شرق نیشابور به طول ۸۶۰ متر اجرا شد.

امامی افزود: همزمان با اجرای این طرح نسبت به ساخت ٢ باب حوضچه شیرآلات و نوسازی ۱۱۰ انشعاب هم اقدام شد و هزار مشترک از آب شرب پایدار با اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری بهره مند شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با تکمیل این پروژه و اتمام عملیات لوله گذاری، پارک زائر شهر نیشابور از آب شرب لازم برای استفاده شهروندان و زائران عبوری امام هشتم (ع) برخوردار شد.