تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3737647
شناسه : 3737647
تاریخ :
موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا به زودی به صحن مجلس ارایه می‌شود اقتصاد ایران: معاون سازمان توسعه تجارت گفت: موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا در مجلس در دست بررسی قرار دارد و به زودی به صحن ارایه خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست خبری در مورد موافقت‌نامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اوراسیا، اظهار کرد: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا در مجلس ایران در دست بررسی قرار دارد و مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی به صحن ارائه خواهد شد.

وی افزود: در صورت ابلاغ نهایی این موافقت‌نامه، ۸۷ درصد کد تعرفه‌ها میان ایران و ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا صفر خواهد شد.

قنادزاده تصریح کرد: برقراری تجارت آزاد با پاکستان و تجارت ترجیحی با عمان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در مورد علت کاهش تجارت با روسیه گفت: عمده واردات ما از روسیه نهاده هاست که به جهت تنش‌هایی که پیش بینی می‌شد ذخایر نهاده‌ها را افزایش دادیم. عملاً در ۶ ماه اول پارسال نیازی به واردات چندانی در این بخش نداشتیم. البته باید صادرات به روسیه را افزایش دهیم.

قنادزاده در مورد تعداد رایزنان بازرگانی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ رایزن بازرگانی مستقر داریم و ۱۱ رایزن هم در شرف اعزام هستند که در مجموع به ۳۳ رایزن می‌رسد.

به گفته وی، در سال اول دولت چهاردهم نیز این عدد به ۶۰ رایزن خواهد رسید.

تکمیل می‌شود…