تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3737640
شناسه : 3737640
تاریخ :
انتقادهای بسیاری به عملکرد وزارت صمت در حوزه خودروسازی وارد است اقتصاد ایران: عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه تکیه بر توانمندی‌های داخلی اولویت اصلی کشور است البته مشروط به اینکه بتوانند پاسخگوی نیازهای کشور و خواسته‌های مردم باشند، اما خودروسازان داخلی نتواستند این انتظارات را محقق کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده با اشاره به نقش وزارت صمت در توسعه صنعت خودرو و مدیریت بازار، گفت: عملکرد وزارت صمت در حوزه توسعه و افزایش کیفیت خودرو نه تنها پرشتاب نبوده بلکه انتقادهای بسیاری به این عملکرد وارد است چراکه با آنچه در حوزه صنعت خودرو در سیاست‌های کلان کشور تعریف شده بود فاصله بسیاری داریم.  

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار است با توجه به پیشتازی ایران در بسیاری از موضوعات فنی و مهندسی از قافله توسعه جهانی خودرو جانمانده باشیم یا حداقل این فاصله را کاهش دهیم اما متاسفانه عملکرد مدیریتی وزارت صمت و شرکت‌های خودروسازی قابل‌دفاع نیست.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای برقی -که آلایندگی زیست محیطی ندارند و انرژی‌های فسیلی کمتری مصرف می‌کنند- ضروری است، افزود: کیفی‌سازی خودروها و تلاش برای تولید خودروهای استاندارد بروز، انتظار جدی مجلس از وزیر آینده وزارت صمت است.

رنجبرزاده با تاکید بر افزایش کیفیت خودروها مطالبه جدی مردم است، اظهار کرد: در راستای تحقق این مطالبه مردم، نمایندگان مجلس قانون واردات خودورها را تصویب کرد، چراکه هر تجارت و صنعتی بودن رقیب پیشرفت نخواهد کرد اما داشتن رقیب قدرتمند منجر به تلاش داخلی‌ها برای افزایش کیفیت محصول تولیدی‌شان خواهد شد. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگرچه تکیه بر توانمندی‌های داخلی اولویت اصلی کشور است البته مشروط به اینکه بتوانند پاسخگوی نیازهای کشور و خواسته‌های مردم باشند، اما خودروسازان داخلی نتواستند این انتظارات را محقق کنند لذا امیدوارم وزیر صمت جدید برنامه‌ای جدی برای اصلاح وضعیت خودروسازی داشته باشد و شرایط واردات خودورهای کارکرده را تسهیل کند.