تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3737612
شناسه : 3737612
تاریخ :
تأخیر در عرضه تراشه هوش مصنوعی جدید انویدیا به مشتریان میلیارد دلاری تیم سبز آسیب می‌زند اقتصاد ایران: تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی جدید انویدیا، مشتریان بزرگ این شرکت را دچار آسیب خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اینفورمیشن به‌نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که عرضه‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی جدید انویدیا به‌دلیل «نقص در طراحی» حدود سه ماه به تأخیر افتاده است.

در گزارش اینفورمیشن آمده است که تأخیر در عرضه‌ی تراشه‌های جدید انویدیا می‌تواند به مشتریان بزرگی مانند متا، گوگل و مایکروسافت که در مجموع ده‌ها میلیارد دلار تراشه سفارش داده‌اند، آسیب وارد کند.

انویدیا در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) از تراشه‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر معماری بلک‌ول خود رونمایی کرد که جانشین تراشه‌های پرچمدار قبلی با معماری گریس هاپر شد. این تراشه‌ها برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های هوش مصنوعی مولد طراحی شده‌اند.

مقالات مرتبط
  • تبعات تب‌وتاب AI؛ عرضه کارت‌های گرافیک انویدیا در دنیا با محدودیت مواجه می‌شود
  • ظاهرا دولت آمریکا تحقیقات ضدانحصاری علیه انویدیا را شروع کرده است

سخنگوی انویدیا در پاسخ به گزارش اینفورمیشن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همانطور که قبلاً هم گفته‌ایم، تقاضا برای هاپر بسیار زیاد است، تولید نمونه‌‌های مهندسی بلک‌ول آغاز شده و روند تولید در نیمه‌ی دوم سال طبق برنامه پیش می‌رود.»

انویدیا چند روز قبل نمونه‌های مهندسی پردازنده‌های B100 و B200 را ارائه کرد و به‌نظر می‌رسید عرضه‌ی آن‌ها در اواخر سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود. اکنون با این تأخیر، مشتریان بزرگ انویدیا باید حداقل تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۵، منتظر تحویل سفارش‌های خود از انویدیا بمانند.