تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737603
شناسه : 3737603
تاریخ :
احداث تصفیه خانه آب مجتمع ۲۱ روستای پادنای سمیرم اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرعامل آبفای استان اصفهان از احداث پکیج تصفیه خانه آب مجتمع ۲۱ روستای پادنای سمیرم خبر داد و گفت: این طرح، آب شرب سالم چهار هزار خانوار با جمعیت ۱۳ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر هزینه اجرای این پروژه را ۲۰۰ میلیارد ریال از محل تأمین اعتبار عمرانی – جاری اعلام و اظهار کرد: منبع تأمین آب این مجتمع در حال حاضر یک چشمه با ظرفیت ۵۰ لیتر در ثانیه و برای اجرای این طرح ۵۰۰ متر خط انتقال اجرا شده است.

وی افزود: فاز اضطراری تصفیه خانه آب این مجتمع در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری رسید و پیش بینی می‌شود احداث پکیج تصفیه خانه نیز در کمتر از یک ماه دیگر، در اوایل شهریور ماه به بهره برداری برسد.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان ارتقا کمی و کیفی آب شرب روستاهای سمیرم را از اهداف این پروژه اعلام کرد و اظهار داشت: تأمین آب شرب سالم و پایدار و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی و توسعه پایدار از رویکردهای اصلی شرکت آبفای استان است.

به گزارش مهر، اجرای خط انتقال و احداث مخزن ۳۰۰ مترمکعبی نورآباد و اجرای خط انتقال، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی کیفته گیوسین و اصلاح شبکه روستاهای اسلام آباد و موروک از طرح‌های دیگری است که در منطقه سمیرم در حال اجرا است و تا شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.