تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737595
شناسه : 3737595
تاریخ :
نصب تجهیزات اندازه‌گیری عمق برف با استفاده از فناوری اولتراسونیک اقتصاد ایران: اردبیل_ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سنسور برف سنج اولتراسونیک برای ثبت دقیق، مستمر و بدون تماس عمق برف با طراحی قوی در اردبیل نصب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این تجهیزات با استفاده از فناوری اولتراسونیک و با یک سیستم بروز و بسیار مناسب در استان نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمق برف یک پارامتر مهم برای تحلیل و پیش بینی شرایط آب و هوایی بوده و باید به طور منظم اندازه گیری شود به همین خاطر با پیگیری‌های انجام شده، سنسور برف سنج اولتراسونیک برای ثبت دقیق، مستمر و بدون تماس عمق برف با طراحی قوی با یک سیستم بروز و بسیار مناسب در استان نصب شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: این تجهیزات برای اولین بار در استان در گردنه الماس و حیران نصب و راه اندازی شده و گردنه‌های کجل و صائین و ایستگاه کوهستان آلوارس جزو اولویت‌های این اداره کل است.

کوهی ویژگی‌های این تجهیزات را یادآور شد و بیان کرد: اندازه گیری مداوم و بدون تماس سنسور برای شرایط محیطی کوهستانی، غشای سرامیکی مقاوم، مهر و موم شده و بدون تعمیر و نگهداری با سپر محافظ در برابر یخ و برف و فیلتر برف و بارندگی با استفاده از تحلیل طیف هوشمند از مزایای این تجهیزات است.

وی اضافه کرد: این تجهیزات برای شرایط آب و هوایی کوهستانی بسیار مفید بوده و دقت اندازه گیری عمق برف قابل اعتماد را فراهم می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: به همین دلیل این تجهیزات برای هواشناسان در پیش بینی و صدور هشدار بهمن، اطلاع از وضعیت مناطق اسکی، ایستگاههای تحقیقاتی قابل استفاده و مفید بوده و جزو تجهیزات ضروری برای استان است.