تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737575
شناسه : 3737575
تاریخ :
بیش از هشت هزار فقره سند دریانوردی در بنادر هرمزگان صادر شد اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هشت هزار و 196 فقره سند دریانوردی در چهار ماهه امسال در مرکز صدور اسناد دریانوردی این هرمزگان صادر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به صدور بیش از هشت هزار و ۱۹۶ فقره سند دریانوردی در چهارماهه سال ۱۴۰۳ افزود: با توجه به آمار صدور هفت هزار و ۴۹۹ سند در مدت مشابه سال گذشته میزان صدور سند دریانوردی در چهارماهه ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وجود ۳۸ هزار و ۷۲۳ دریانورد در استان هرمزگان ادامه داد: از این تعداد ۳۰ هزار و ۴۱۶ نفر در سمت‌های نزدیک به ساحل، پنج هزار و ۳۶۰ نفر در سمت‌های صیادی و دو هزار و ۸۴۷ نفر در سمت‌های نامحدود مشغول به کار هستند.

به گفته معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در حال حاضر بالاترین آمار صدور اسناد دریانوردی در کشور با ۳۵ درصد مربوط به استان هرمزگان است.

مکی‌زاده با بیان اینکه در چهارماهه امسال نیز ۵۹۹ نفر در آزمون‌ها و دوره‌های مراکز آموزشی دریانوردی استان شرکت کردند، افزود: با برگزاری ۲۳۹ دوره آموزشی دریانوردی در ۱۶ شعبه مراکز آموزشی دریانوردی استان فراگیران به دیگر استان‌ها اعزام نمی‌شوند.

وی، تجهیز و تکمیل پنج مرکز آموزشی دریانوردی با اتاق دود استاندارد مجهز بر سیستم هشدار حریق و سیستم ثابت گاز کربنیک اطفای حریق با مه پاش و با توجه به الزامات کنوانسیون STCW برای آموزش بهتر ایمنی دریانوردان از دیگر این اقدامات عنوان کرد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد مشابه محیط کاری دریانوردان در کشتی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در ارتقا دریانوردان داشته باشد.