تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737574
شناسه : 3737574
تاریخ :
جاماندگان سنجش دوشنبه و چهارشنبه ها به مراکز جامع مراجعه کنند اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: نوآموزان جامانده از برنامه ملی سنجش تا ۱۷ مردادماه جاری در روزهای دوشنهب و چهارشنبه برای مراجعه به پایگاه‌های جامع سنجش استان مهلت دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه سنجش تا ۱۷ مرداد برای بازماندگان سنجش فعال است و اولیا نوآموزان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتیmy.medu.ir نسبت به نوبت گیری اقدام و مراحل بعدی را با مراجعه به یکی از ۲۰ پایگاه جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان انجام دهند.

محمدی عنوان کرد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تا کنون ۲۹ هزار و ۴۴ نفر نوآموز استان در برنامه ملی سنجش نوبت گیری کردند و ۲۸ هزار و ۹۳۶ نفر نوآموز کردستانی نیز با شرکت در این برنامه ارزیابی شدند.

وی از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده‌اند، درخواست کرد این فرآیند را هر چه زودتر طی کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: متولدین قبل از مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۳ می‌توانند وارد پایه اول دبستان می‌شوند الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی را نخواهند داشت.

وی پراکندگی مناطق روستایی استان، عدم دسترسی به اینترنت در برخی از نقاط، نبود مراکز جامع در سه منطقه آموزشی استان و سنجش نوآموزان در شهرستان‌های همجوار، عدم حضور تعدادی از نو آموزان در دوره یکساله پیش از دبستان، آگاهی نداشتن برخی از والدین از زمان سنجش و اختلال در سامانه‌های اخذ نوبت سنجش و پیش بینی والدین برای انجام سنجش در تابستان به روال سنوات گذشته را تعدادی از چالش‌های اجرای برنامه سنجش اعلام کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی به عنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

وی هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان اعلام کرد.

محمدی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی از شیوه‌های مؤثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشوراست.