تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737573
شناسه : 3737573
تاریخ :
وقتی مادران قیام می‌کنند/ مواسات مادرانه در ملایر اقتصاد ایران: همدان-کسی که انسان ساز است و تربیت انسان را رقم می‌زند زن است و همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «هیچ شغلی به شرافت مادری نیست».

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: نهضت مادری ملایر یک گروه مادرانه شناخته شده با عنوان «مواسات مادری» است که از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را در محله گل‌ها شهر ملایر آغاز کرد.

گروه «نهضت مادری» یک گروه مردمی متشکل از تعدادی مادر جوان و دغدغه‌مند است که هدف این گروه وسعت فکر بیشتر و در راستای معرفی بانوی مسلمان و تمدن ساز ایرانی است.

مادرانی با دغدغه و اهداف بزرگ و البته صاحب همت‌های بلند که دو سال هست در امور مختلف فرهنگی، اجتماعی بصورت خودجوش، مستقل و کاملاً مردمی در حال فعالیت هستند.

سمیه شمس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هدف اصلی از تشکیل این گروه توجه به «هویت حقیقی زن» به عنوان اثرگذارترین عنصر در جامعه است گفت: هویتی که در آن زنان به عنوان یک مادر یک نقش اختصاصی و بی بدیل دارند.

وقتی مادران قیام می‌کنند/ مواسات مادرانه در ملایر

تبلیغ فرزندآوری از اهداف گروه مادری

مدیر گروه مادری شهرستان ملایر افزود: در برنامه‌های گروه ما مثل دورهمی‌های ثابت هفتگی، مراسم روضه و برنامه‌های تفریحی و… وجود دارد که، مادران با کودکان خود شرکت می‌کنند و بخشی از وقت و برنامه‌ها مخصوص کودکان است.

مدرس حوزه و دانشگاه ملایر تصریح کرد: گاهی اوقات بازی‌های ساده مادر و کودک لذت بازی را دوچندان می‌کند و مادرها می‌دانند که برای تربیت بهتر بچه‌ها باید وقت بگذراند.

وی با بیان اینکه با وجود حضور پر رنگ و همیشگی بچه‌ها در کنار مادران، بحث فرهنگ سازی و تبلیغ فرزند آوری در جمع ما کاملاً محسوس و چهره به چهره اتفاق می‌افتاد افزود: گاهی در کنار هم کتاب‌های تربیتی خوانده می‌شود و بانوان این گروه از تجربیات خود در مسیر فرزند آوری و فرزند پروری به همدیگر مواسات می‌کنند.

شمس با بیان اینکه علاوه بر این اتفاقات زیبا، ما تصمیم گرفتیم به عنوان مادران تمدن ساز ایرانی، نه فقط برای بچه‌های خودمان که برای محله و شهرمان هم مادری کنیم گفت: پس لازم است گاهی در گوشه کنار شهر فعالیت‌های فرهنگ ساز مثل شناسایی و تکریم مادران چند فرزندی را داشته باشیم.

وقتی مادران قیام می‌کنند/ مواسات مادرانه در ملایر

پیشگیری از سقط جنین و نجات جنین رهاورد شیرین گروه مادری

وی با بیان اینکه بهترین کاری که تا امروز به برکت این جمع مادرانه انجام شده، کمک به چند مادر جوانی است که به دلیل مشکلاتی قصد سقط جنین‌هایشان را داشته‌اند تصریح کرد: اولین مورد سال گذشته در آستانه عید غدیر با مادری آشنا شدیم که بارداری دومش را تجربه می‌کرد و به برکت حمایت و مواسات گروه ما و خیرین، فرزندش را حفظ و نذر امیرالمومنین علی (ع) و تقریباً ۴ ماه پیش این فرزند متولد شد و گروه ما در نجات جان او سهیم شدند.

شمس اضافه کرد: در حال حاضر با برگزاری یک پویش مادرانه در شهرستان با عنوان «نسل حیدری» پویش نجات جان ۳ کودک متولد شده و ۶ مادر باردار هم تحت حمایت مادرانه قرار دارد.

وی با دعوت از مادران ملایری برای پیوستن به این پویش زیبا، تاکید کرد: گروه «مواسات مادری» یک گروه کاملاً مردمی و مستقل بوده و تمام حمایت‌های انجام شده از طریق کمک‌های مردمی و بدون صرف یک ریال هزینه از طرف ارگان‌ها انجام شده است.

وقتی مادران قیام می‌کنند/ مواسات مادرانه در ملایر

برگزاری جلسه کودکان غزه در حمایت از مادران و کودکان مظلوم فلسطین

وی با بیان اینکه چند ماهی است که شنیدن جنایت‌های تلخ و دیدن صحنه‌های غمباری که هر ساعت در غزه رخ می‌دهد، تاب و قرار از مادران گروه ما گرفته و البته بچه‌هایمان را هم ناراحت کرده است گفت: برگزاری جلسه کودکان غزه از برنامه‌های ما در حمایت از مادران و کودکان مظلوم فلسطین بوده است

شمس با بیان اینکه در راستای حمایت از کودکان تعدادی ساک دستی دوخته و آنها را به نفع کودکان غزه فروختیم در واقع هدف ما کمک و حمایت از مادران غزه بود.

وی اضافه کرد: در حمایت از کودکان غزه پویش «سهم کودکانه من برای بچه‌های غزه» هم انجام شد کودکان بخشی از عیدی‌های خود را به کودکان غزه تقدیم کردند که بیش از ۷ میلیون تومان کمک و حمایت از کودکان غزه داشتیم.