تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3737563
شناسه : 3737563
تاریخ :
تسهیلات خدمت سربازی برای دانش بنیان‌ها در برنامه آبادیران اقتصاد ایران: دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران در اقدامی جدید، زمینه را برای جذب بیشتر سربازان امریه و اجرای پروژه‌های جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت‌هایی که فعالیت‌هایشان در راستای آبادانی و پیشرفت فناورانه کشور است، می‌توانند از افزایش ظرفیت جذب سرباز امریه و اجرای پروژه‌های جایگزین خدمت بهره‌مند شوند.
براساس تسهیلات در نظر گرفته شده، شرکت‌های نوپا، نوآور و فناور می‌توانند به ترتیب ۳، ۴ و ۶ نفر از فارغ‌التحصیلان را به عنوان سرباز امریه جذب کنند.

همچنین دو برابر شدن ظرفیت پروژه‌های جایگزین خدمت، از دیگر تسهیلات برنامه ملی آبادیران برای شرکت های دانش بنیان به شمار می رود؛ بر همین اساس تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در برنامه آبادیران می‌توانند به جای یک نفر، دو نفر از فارغ‌التحصیلان را برای اجرای پروژه‌های جایگزین خدمت جذب کنند.

برای بهره‌مندی از این تسهیلات، شرکت‌ها باید کاربرگ مخصوص امریه سربازی و پروژه جایگزین خدمت را دریافت و تکمیل کنند. کاربرگ تکمیل شده باید به دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران ارسال شود. پیشنهاد شرکت توسط کارشناسان دبیرخانه ارزیابی خواهد شد.

همچنین شرکت‌هایی که پیشنهادشان مورد تایید قرار گیرد، به معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی خواهند شد.

در نهایت، شرکت‌ها باید در سامانه ir.daneshbonyan.prs ثبت‌نام کرده و مراحل بعدی جذب را طی کنند. این اقدام جدید، گامی مهم در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت نیروی انسانی متخصص در این حوزه محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاربرگ، به وب‌سایت رسمی برنامه ملی آبادیران مراجعه کنید.