تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737551
شناسه : 3737551
تاریخ :
تامین زمین و مسکن به چالشی برای افزایش جمعیت تبدیل شده است اقتصاد ایران: قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در حوزه افزایش جمعیت با چالش مهم تامین زمین و مسکن که چالشی ۲۰ ساله است مواجه هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در نشست ستاد جمعیت استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه ابر چالش جمعیت همچنان مسئله گره ذهنی مسئله مهمی است، برخی مدیران در برخی سطوح نسبت به این بحران گره ذهنی دارند؛ ابتدا باید گره ذهنی مدیران باز شود و اهمیت موضوع برای همه روشن شود تا شاهد به ثمر رسیدن اقدامات صورت گرفته باشیم.

وی افزود: اقدامات زیادی در حوزه جمعیت صورت گرفته است البته هنوز با ایده آل ها فاصله داریم، با اینکه در حوزه تخصیص منابع مدیران با مشکلات جدی روبه‌رو هستند ولی با این حال اقدامات ماندگاری صورت گرفته است و انتظار می‌رود در ادامه اقدامات آغاز شده سریع‌تر تکمیل شود چرا که در مسئله ابر چالش جمعیت زمان طلایی بسیار مهم است و باید با جهش حرکت‌ها را پیگیری کنیم.

کاظمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان قزوین، بیان کرد: یکی از چالش‌های اساسی استان قزوین مسئله زمین و مسکن است، حدود ۲ دهه در استان قزوین با مشکل تأمین زمین برای مسکن رو به رو هستیم و موانع مختلفی در این بخش وجود دارد که با تدابیر انجام شده بخشی از این مشکلات حل شده است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: امروز در خصوص موضوع جمعیت موانع احصا شده براساس زیست‌بوم استانی که به صورت کارشناسی و دقیق لیست شده وجود دارد و برای برخی از این موانع اقدامات اساسی شکل گرفته است و قطعاً در ادامه هم با تداوم این مسیر شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.