تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3737523
شناسه : 3737523
تاریخ :
سنتی که اجرا شد/ دوچرخه المپیک به لبیب رسید اقتصاد ایران: با اعلام فدراسیون دوچرخه سواری، دوچرخه علی لبیب که روز گذشته با آن در بازیهای المپیک پاریس رکاب زد، برای همیشه در اختیار او قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در سنوات گذشته همیشه رسم بر این بوده که فدراسیون دوچرخه هایی را که برای حضور ورزشکاران در بازیهای المپیک تهیه می کرده در پایان این رویداد به آنها اهدا می کند.

این سنت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل اختلاف فدراسیون با رکابزن اعزامی اجرا نشد و حواشی بسیاری نیز به وجود آمد.

رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در پایان مسابقه علی لبیب در بازیهای المپیک پاریس در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در برخی ادوار این بازیها، دوچرخه ای که فدراسیون برای حضور نماینده خود در المپیک تهیه یا خرید می کرده است در پایان این رویداد به خود وی اهداء می شد.

وی افزود: ما از قبل هم این برنامه را داشتیم که حتی اگر لبیب نتواند مسابقه را تمام کند و پیاده شود این دوچرخه را در اختیار او قرار دهیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: لیبب روز گذشته با دوچرخه KTM مدل ۲۰۲۴ در مسابقه استقامت جاده المپیک پاریس شرکت کرد و در پایان این رویداد این دوچرخه به وی اهداء شد.

علی لبیب رکابزن ۲۲ ساله کشورمان روز شنبه در مسابقه استقامت جاده مردان و بعد از طی مسافت ۲۷۳ کیلومتر به عنوان نفر هفتاد و ششم از خط پایان عبور کرد و به ناکامی ۱۶ ساله رکابزنان در نرسیدن به خط پایان بازی های المپیک پایان داد.