تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737499
شناسه : 3737499
تاریخ :
پیش‌بینی سیلابی‌شدن مسیل‌ها در ارتفاعات و گردوغبار در سواحل اقتصاد ایران: بندرعباس- کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان پیش‌بینی کرد: امروز در ساعاتی از شبانه روز مسیل‌ها سیلابی شوند و در سواحل نیز شاهد گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه نژاد در تشریح وضعیت جوی و دریایی امروز استان هرمزگان اظهار کرد: امروز کماکان در دریای عمان و تنگه هرمز وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی پیش بینی می‌شود و دریا مواج خواهد بود.

وی افزود: آب‌های خلیج فارس نیز با وزش بادهای شمال غربی مواج پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد ادامه داد: در این مدت بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و ارتفاعات مرکزی، افزایش ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی هرمزگان به شهروندان توصیه کرد از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

حمزه نژاد اضافه کرد: روز دوشنبه نیز این شرایط جوی و دریایی در استان حاکم است و روز سه شنبه از سرعت باد در خلیج فارس کاسته می‌شود، اما وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی گفت: در این مدت با ماندگاری رطوبت نسبی زیاد در منطقه، نوسانات دمایی تغییر چندانی ندارد.