تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737491
شناسه : 3737491
تاریخ :
قطعی مکرر خطوط تلفن همراه در بخش مرزی آشار/ عدم پاسخگویی مخابرات اقتصاد ایران: مهرستان_ قطعی‌های مکرر خطوط ارتباطی تلفن همراه موجب نارضایتی شهروندان دهستان ایرفشان و روستای افشان، بخش مرزی آشار از توابع شهرستان مهرستان شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در عصر ارتباطات، قطعی‌های مکرر خطوط ارتباطی تلفن همراه موجب نارضایتی شهروندان دهستان ایرفشان و روستای افشان، بخش مرزی آشار از توابع شهرستان مهرستان شده و براساس بررسی صورت گرفته، عدم توسعه شبکه‌های مخابراتی بخش مرزی آشار و اختصاص نیافتن بودجه به این بخش از مهمترین دلایل بروز این مشکل است که باید نسبت به آن اقدام عاجل شود.

با قطعی‌های مکرر خطوط ارتباطی تلفن همراه، ارائه خدمات بسیاری از مشاغل و مراکز درمانی مختل و بسیاری از شهروندان ضمن از دست دادن زمان دریافت خدمات با چالش مواجه می‌شوند.

یکی از اهالی روستای افشان، بخش مرزی آشار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دلیل هوایی بودن فیبر نوری قطعی‌های چند روزه گریبانگیر مردم این منطقه شده است.

آسکانی افزود: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که عموماً مردم پول نقد با خود حمل نمی‌کنند و معمولاً برای خرید از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند.

رئیسی یکی دیگر از اهالی دهستان ایرفشان این بخش مرزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: تحمل این وضعیت ازتوان ما خارج شده و واقعاً نمی‌دانیم چه کسی باید پیگیر مشکلات مخابراتی در شهر آشار باشد.

سرقت کابل‌های مخابراتی از دلایل عمده قطعی تلفن در آشار

بخشدار آشار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این خصوص، گفت: یکی از دلایل عمده قطعی تلفن در این بخش سرقت کابل‌های مخابراتی است.

محمد اسلم کریم زائی بیان کرد: در طول یک ماه شاهد قطعی سه تا چهار باره خطوط تلفن در دهستان ایرفشان به ویژه روستای افشان هستیم و بعضاً قطعی خطوط ارتباطی در این منطقه چهار تا شش روز متوالی ادامه داشته و در این مدت ارتباط مردم با سایر مناطق کاملاً قطع است.

وی تصریح کرد: طرح زمینی کردن فیبر نوری از آشار تا ایرفشان، تأمین اعتبار شده که متأسفانه تا کنون اداره مخابرات هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده، این نیازمند توجه ویژه مسؤولان ذیربط را می‌طلبد.

شایان ذکر است بخش مرزی آشار با جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار نفر دارای دو دهستان آشار و ایرفشان در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرستان مهرستان است.