تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737488
شناسه : 3737488
تاریخ :
دو میلیون و ۶۸۴ تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف ارسال شد اقتصاد ایران: بیرجند- سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: طی سال ۱۴۰۳ توسط فعالان بخش حمل و نقل جاده ای بیش از دو میلیون و ۶۸۴ تن کالا از استان ارسال شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علیزاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۸۶۷ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: عمده کالاهای جابجا شده ازمبدأ استان آهن اسفنجی، سیمان کیسه‌ای، ذغال سنگ، بنتونیت و سیمان فله‌ای بوده که برای جابجایی کالاها بیش از ۱۴۳ هزار و ۷۰۰ برگ بارنامه در استان صادر شده است.

علیزاده با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

وی تصریح کرد: ۹۲ شرکت حمل و نقل کالا و پنج هزار و ۹۹۴ دستگاه ناوگان باری و ۱۰ هزار و ۳۲۶ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: بر اساس آمار بیشترین کالاها به مقاصد تهران، مشهد، اصفهان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه حمل شده است.

علیزاده یادآور شد: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.