تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3737486
شناسه : 3737486
تاریخ :
ناهید کیانی: شیرین‌ترین روز زندگی‌ام را در پاریس ثبت می‌کنم اقتصاد ایران: دختر تکواندوکار ملی پوش ایران گفت: شکر گذار خداوند هستم که من را جایی قرار داده می توان با رسیدن به موفقیت دل مردم عزیز ایران را شاد کنم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از چهارشنبه هفته جاری در کاخ «گرند پاله» آغاز می‌شود. ناهید کیانی تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان در این دوره از مسابقات پنجشنبه ۱۸ مردادماه کار خود را در این مسابقات آغاز می‌کند.

در این وزن ۱۶ تکواندوکار حضور دارند که نماینده شایسته کشورمان با رنکینگ ۲ المپیک به مصاف حریفان خود می‌رود. تکواندوکاری که مدال طلای ۲۰۲۳ جهان را در کارنامه دارد و در یک سال گذشته با ثبت نتایج درخشانی در رقابت‌های مختلف موفق شد برای اولین بار در تاریخ حضور بانوان تکواندو در المپیک‌ها، از طریق سیستم رنکینگ سهمیه حضور در این بازی‌ها را کسب کند.

در این وزن هم همه مدعیان جهانی و قاره‌ای حضور دارند. «زولاتیج» آمریکایی و «تاتیانا مانینا» از روسیه که دوره قبل در توکیو ۲۰۲۰ مدال‌های طلا و نقره این وزن را کسب کردند، در این دوره حضور ندارند، ولی «کبرا ایلگون» از ترکیه و «چیا لینگ لو» تایوانی در پاریس حضور دارند. در کنار این نفرات «جید جونز» ستاره عنوان دار انگلیسی ها با دو طلای المپیک در کنار مدال‌های متعدد جهانی و آسیایی، «زونگشی» از چین، «کیم یو جی» از کره جنوبی و «پارک اسکایلر» کانادایی را باید رقبای جدی ناهید در راه کسب مدال و رسیدن به سکو قهرمانی المپیک نام برد.

کیانی که برای دومین بار مبارزه روی «شیهاپ چانگ» المپیک را تجربه می‌کند در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سه سال قبل در توکیو تجربه تلخی را پشت سر گذاشتم، اما در این دوره شرایط متفاوت است. خیلی خوشحالم که خداوند این فرصت را یک بار دیگر در اختیار من قرار داد که بتوانم در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان مبارزه کنم.

ناهید کیانی: شیرین‌ترین روز زندگی‌ام را در پاریس ثبت می‌کنم

وی افزود: سخت تلاش کردم تا در بهترین شرایط راهی این دوره از بازی‌ها شوم و مطمئن هستم که ۱۸ مرداد شیرین‌ترین روز زندگی من خواهد بود. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که به پاریس رفته و این مدال خوشرنگ و با ارزش را به ویترین افتخارات خودم اضافه کنم.

قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان در خصوص المپیک و جو حاکم بر این بازی ها گفت: هر دوره مسابقه شرایط خاص خود را دارد. ولی مطمئن هستم که جو سالن مسابقات پاریس نمی‌تواند روی عملکرد من و دیگر اعضای تیم تأثیر گذار باشد. چرا که ما سخت تلاش کردیم و روزهای پرفشار و سنگینی را در تمرینات پشت سر گذاشته ایم. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی به اندازه ما تمرین کرده باشد و هر چهار نفر استحقاق کسب مدال را داریم.

کیانی به رقبای خود هم اشاره کرد و گفت: همه مدعیان این وزن سهمیه کسب کرده و در پاریس حضور دارند و بدون شک مسابقات سختی را پیش رو داریم. اما در کل باید از نمایندگان چین، انگلستان، بلغارستان، کانادا، چین تایپه، کره جنوبی به عنوان رقبای اصلی نام ببرم.

این تکواندوکار المپیکی در پایان گفت: ان شاالله که بتوانم عملکرد خوبی را این دوره از بازی‌ها به نمایش بگذارم و دل مردم عزیز ایران را شاد کنم. من همیشه در زندگی پشت مردم عزیز ایران بوده‌ام، اولین و آخرین هدف من در ورزش قهرمانی شادی مردم بوده است. از مردم عزیز می‌خواهم هر چهار تکواندوکار عضو تیم ملی را دعا کنند و این را بدانند که خیلی دوستشان دارم.