تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737477
شناسه : 3737477
تاریخ :
طرح ممنوعیت مازوت سوزی نیروگاه شازند تصویب شد اقتصاد ایران: اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ممنوعیت مازوت سوزی نیروگاه شازند در کمیته ملی آلودگی هوا تصویب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت کاهش آلودگی هوای شهر اراک گفت: طرح جامع آلودگی هوای اراک مستلزم بازنگری است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به شرایط موجود، طرح جدیدی ارائه شود.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان محیط زیست به مرکزی، قول کاهش آلودگی هوای اراک ارائه شد و با توجه با اهمیت موضوع، این مهم در نشست کارگروه ملی مطرح و طرح ممنوعیت مازوت سوزی نیروگاه شازند به تصویب رسید.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، از برقی شدن تاکسی‌های سطح شهر اراک خبر داد و با بیان اینکه در این راستا ۲ هزار تاکسی برقی در نظر گرفته شده است، افزود: در این نشست مقرر شد از صندوق ملی محیط‌زیست تسهیلات به صاحبان تاکسی پرداخت شود و مابقی آن از طریق خود رانندگان تأمین شود تا تاکسی‌ها در سطح شهر نوسازی و برقی شود.

وی با اشاره به وضعیت ضعیف حمل و نقل در شهر اراک گفت: بیشتر شهروندان اراکی از این وضعیت رضایت ندارند و این مهم باید مورد توجه ویژه باشد چرا که برای رفع این مشکل تعداد ۶۹ دستگاه اتوبوس برقی در نظر گرفته شده است.

جمالیان افزود: از این تعداد ۲۱ دستگاه پلاک‌گذاری شده است که در این نشست مقرر شد پلاک گذاری و تحویل وسایل نقلیه عمومی اراک در اسرع وقت انجام شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افتتاح ۲۵ کیلومتر از ۴۵ آزادراه شمالی تا آخر سال جاری را یکی از برنامه‌های در دستور کار دانست و اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر باقی مانده نیز سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

جمالیان گفت: به طور حتم با افتتاح این طرح و عدم ورود ماشین‌های سنگین از میزان آلایندگی‌ها کاسته خواهد شد و باید اذعان کرد برای انجام این مهم، بودجه قابل توجهی به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال هدفگذاری شده است.

تالاب میقان یکی از اصلی ترین کانون ریزگردهای مرکزی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا ناشی از فعالیت ریزگردها گفت: در استان مرکزی و در شهر اراک تالاب میقان به یکی از اصلی ترین کانون‌های ریزگردها در استان تبدیل شده است که متأسفانه خشکسالی‌های ناشی از کم بارشی در سال‌های اخیر موجب شده که این تالاب در زمره ۱۸۷ کانون فرسایش بحران بادی و تولید ریزگردها در کشور قرار گیرد و باعث شود تا هوای شهر اراک و شهرهای مجاور به علت ذرات برخاسته از تالاب دچار آلایندگی ناشی از گرد و غبار شوند.

وی گفت: مقرر شد اعتباری بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال در هفته جاری به منظور رفع این معضل در اختیار استان مرکزی قرار گیرد.