تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3737469
شناسه : 3737469
تاریخ :
بازداشت ده‌ها نفر در اعتراضات انگلیس/نژاد مظنون قتل کودکان فاش شد اقتصاد ایران: اعتراضات خشونت‌آمیز در انگلیس در واکنش به کشته شدن سه نوجوان در حمله با چاقو، تاکنون به بازداشت ده‌ها نفر منجر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی اعتراضات خشونت‌آمیز پس از کشته شدن سه نوجوان در شهر ساوت‌پورت انگلیس که رفته رفته به بسیاری از شهرهای این کشور سرایت کرد، تاکنون ده‌ها نفر بازداشت شده‌اند.

پلیس انگلیس از بازداشت ۲۰ تن در لانکاشر، ۱۰ تن در استافوردشر، ۶ نفر در لیورپول و دو نوجوان در هارل‌پول خبر داده است. همچنین چندین نفر در برستول بازداشت شده‌اند.

بازداشت ده‌ها نفر در اعتراضات انگلیس/نژاد مظنون قتل کودکان فاش شدبراساس تصاویر ویدئویی منتشرشده در اسکای‌نیوز، در جریان اعتراضات منچستر، گروهی از افراد فروشگاهی را غارت کردند و در لیورپول نیز کسب‌وکارهای دیگری شامل فروشگاه تلفن همراه غارت شد. در بلفاست، یک خودرو و یک رستوران سوزانده و چندین فروشگاه در کینگستون هال تخریب شدند.

معترضان که وابسته به گروه‌های راست‌افراطی هستند، بطری و سنگ‌فرش خیابان‌ها را به سوی پلیس پرتاب کردند و برخی از معترضان نیز از کپسول آتش‌نشانی استفاده کردند. در جریان اعتراضات دو افسر پلیس به دلیل شکستگی احتمالی فک و بینی راهی بیمارستان شدند. در حادثه‌ای دیگر، معترضان یک افسر پلیس را به زمین زدند و در دیلی‌میل تصاویری از پرتاب بطری به سمت خودروهای پلیس منتشر کرده است.

اعتراضات در انگلیس پس از آن جرقه خورد که جوانی ۱۷ ساله به نام «آکسل روداکوبانا» با چاقو به چند کودک و نوجوان حمله کرد و سه تن از آنها را کشت. مظنون هم‌اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

به‌دنبال انتشار شایعه‌ای مبنی بر پناهجو بودن مظنون، پلیس انگلیس مجبور به افشای هویت وی شد و اعلام کرد که او زاده کاردیف در ولز و ساکن روستای «بنکس» در نزدیک ساوت‌پورت است. با این حال، تایمز نوشت که روداکوبانا نژادی روآندایی دارد و خانواده‌اش از نسل‌کشی در این کشور به انگلیس گریخته‌اند.

قربانیان حمله روداکوبانا سه دختر ۶، هفت و ۹ ساله هستند. در این حمله هشت کودک دیگر زخمی شدند و وضعیت پنج تن از آنها بحرانی اما پایدار گزارش شده است. علاوه بر این، یک مربی یوگا و یکی از کارمندان مرکز ورزشی به شدت مجروح شدند.

اعتراضات گسترده در انگلیس با پس‌زمینه‌ ضد مهاجرت و نژادپرستی آغاز شد. در ابتدا معترضان راست‌افراطی با انتشار اخباری کذب مبنی بر ارتباط مظنون با گروه‌های اسلام‌گرای افراطی، سعی در ترویج موجی تازه از اسلام‌هراسی داشتند که پس از افشای هویت مظنون تا اندازه‌ای فروکش کرد. معترضان در شهر ساوت‌پورت و ساندرلند به چند مسجد نیز یورش بردند و با نیروهای پلیس مستقر در محل برای حفاظت از مساجد درگیر شدند.