تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737449
شناسه : 3737449
تاریخ :
جشنواره‌ بازی‌های بومی محلی معلولان زنجانی برگزار می‌شود اقتصاد ایران: زنجان-سرپرست امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان از برگزاری دومین جشنواره‌ بازی‌های بومی محلی افراد دارای معلولیت زنجانی در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رجبی در جلسه‌ی توجیهی برگزاری مسابقات که با حضور کارشناسان و تسهیلگران این حوزه برگزار شد، افزود: این مسابقات در ۶ رشته‌ی ورزشی دوز فیزیکی (دوزپا)، دال پلان، کلاس کلاس (لی لی)، هفت سنگ مهارتی، مچ اندازی (ایستاده)، دوز فیزیکی (روی میز) در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته این مسابقات برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شد، یادآور شد: شرکت کنندگانی که در مسابقات کشوری سال گذشته شرکت کرده بودند و همچنین ورزشکارانی که حکم قهرمانی کشوری یا قهرمانی در لیگ (تیمی یا انفرادی)، بین المللی، پاراآسیایی، پاراالمپیک و… را دارند حق شرکت در مسابقات سال جاری را ندارند.

سرپرست امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان از برگزاری دومین جشنواره‌ی بازی‌های بومی محلی افراد دارای معلولیت زنجانی در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد و گفت: افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی، کم توانان ذهنی و افراد دارای سندرم داون در رده‌ی سنی ۱۸ تا ۴۰ سال می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه از زمان ثبت اطلاعات مددجویان شرکت کننده در جشنواره در سامانه مددجویان ui باید دو سال گذشته باشد، تصریح کرد: داشتن گواهی سلامت، کارت معلولیت، بیمه‌ی ورزشی ازدیگر شرایط شرکت کنندگان در این جشنواره است.

رجبی مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در مهرماه در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.