تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3737428
شناسه : 3737428
تاریخ :
دادوستد ۱۳۴ هزار میلیارد تومان فرابورس در هفته گذشته اقتصاد ایران: معامله‌گران فرابورس در دومین هفته مردادماه دادوستد بیش از ۲۵ میلیارد ورقه بهادار را در ۹۷۰ هزار نوبت مبادلاتی به ثبت رساندند که ارزش این معاملات بالغ بر ۱۳۴ هزار میلیارد تومان بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 5 روز کاری هفته گذشته ارزش معاملات فرابورس نسبت به هفته پیش از آن با 48 درصد افزایش و تعداد مبادلات نیز با رشد 15 درصدی همراه بود. این در حالی است که حجم دادوستدها با کاهش 8 درصدی مواجه شد.

نگاهی به بازارهای سهام فرابورس از این حکایت دارد که در هفته اخیر و با ردوبدل شدن 3 میلیارد و 636 میلیون برگه سهم در بازار دوم که 11 درصد بیشتر از هفته ماقبل بود، معاملاتی به ارزش یک هزار و 770 میلیارد تومان رقم خورد.

از سوی دیگر طی هفته اخیر در بازار اول فرابورس تغییر مالکیت 3 میلیارد و 774 میلیون برگه سهام انجام شد که ارزش این مبادلات با رشد 8 درصدی به یک هزار و 590 میلیارد تومان رسید.

علاوه بر این در بازار نوآفرین در پی ثبت معاملات 14 میلیارد تومانی، شاهد رشد 147 درصدی مبادلات بودیم. ارزش معاملات بازار ابزارهای مشتقه نیز به 43 میلیارد تومان رسید.

در هفته منتهی به 12 مردادماه در بازار پایه شاهد دست‌به‌دست شدن 2 میلیارد و 440 میلیون سهم به ارزش 577 میلیارد تومان بودیم که ارزش مبادلات این بازار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افت کرده است.

بررسی مبادلات بازار ابزارهای نوین مالی نیز از جابه‌جایی 15 میلیارد و 280 میلیون ورقه بهادار به ارزش 130 هزار میلیارد تومان حکایت دارد که نسبت به هفته ماقبل 50 درصد رشد کرده است.

در این میان در حالی معاملات اوراق مالی اسلامی با رشد 75 درصدی همراه شد که ارزش دادوستد صندوق‌های قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب با افت 23 و 39 درصدی مواجه شدند.

درنهایت نگاهی به آمار معاملات صنایع پیش رو در هفته گذشته نشان می‌دهد که 30 درصد معاملات خرد طی این مدت متعلق به 3 صنعت خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.

انتهای پیام/