تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3737399
شناسه : 3737399
تاریخ :
تظاهرات خیابانی هواداران «مادورو» در کاراکاس اقتصاد ایران: هواداران رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا در واکنش به آشوب‌های خیابانی معترضان به نتیجه انتخابات، در خیابان‌های پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، هواداران «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا در واکنش به آشوب‌های خیابانی روزهای اخیر جریان‌های غرب‌گرا و تحت حمایت آمریکا به خیابان‌های کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، آمدند و حمایت خود را از مادورو اعلام کردند.

با آرام شدن اوضاع در کاراکاس، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا دیروز شنبه در سخنانی به خاستگاه اغتشاشات خیابانی در کاراکاس پس از اعلام نتایج رسمی از سوی دیوان عالی انتخابات پرداخت.

پایگاه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که پس از آنکه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شد در گفت‌وگو با گارد ملی کشورش در خیابان‌های پایتخت به پروژه فتنه انگیزی و آشوب از خارج از مرزهای این کشور اشاره کرد.

مادورو با بیان اینکه ونزوئلا همواره در صلح و ثبات سپری کرده به مخالفان هشدار داد که هیچ فردی حق توانایی برانگیختن فضای خشونت آمیز و پیاده کردن کودتا ضد کشور را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فاش کرد در پی ناآرامی‌های انتخاباتی در کشور مجریان قانون بیش از ۱۲۰۰ نفر را بازداشت کردند.

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد که در تحقیقاتی انجام شد، مشخص شد که بیش از ۸۰ درصد از آشوبگران بازداشت شده مدتی در تگزاس، کلمبیا، پرو، شیلی آموزش دیده‌اند. آنان آموزش دیده‌اند تا حمله کنند و بسوزانند و پروژه کودتای خود را عملی کنند.

مادورو ۶۱ ساله افزود: آن‌ها سعی کردند بیمارستان سیار را بسوزانند، اما شما و مردم محلی آن را نجات دادید.‌

گفتنی است که شورای ملی انتخابات ونزوئلا دوشنبه پس از اینکه مادورو ۶۱ ساله با شمارش ۸۰ درصد آرا، ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد، او را برنده رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام کرد. نفر دوم انتخابات و رقیب اصلی مادورو، «ادموندو گونزالس بود» که ۴۴.۲ درصد رأی گرفت.

مادورو سومین دوره ریاست جمهوری خود را در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. با این حال «ماریا کورینا ماچادو» رئیس مخالفان ونزوئلا مدعی شد از نظر مخالفان دولت ونزوئلا، «گونزالس» پیروز انتخابات است.