تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737364
شناسه : 3737364
تاریخ :
توربین نیروگاه خارگ در مدار قرار گرفت اقتصاد ایران: بوشهر- بخشدار ویژه خارگ از پایداری برق در این جزیره خبر داد و گفت: توربین نیروگاه خارگ در مدار قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با همت جهادی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، توربین گازی تولید برق در جزیره خارگ تعمیر و راه اندازی شد.

وی افزود: با بیش از ۱۰۰ ساعت کار جهادی و بی وقفه پرسنل تولید و توزیع برق خارگ در گرمای شدید و استفاده از ظرفیت شرکت‌های نفت فلات قاره، پایانه نفتی خارگ، شرکت پتروشیمی خارگ در راستاای تأمین برق و استفاده از کارشناسان فنی مورد نیاز و همچنین همکاری برق منطقه‌ای فارس در خصوص ارسال قطعات مورد نیاز و نیروی انسانی توسط شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، برق خارگ درزمان خارج سرویس بودن توربین پایدار نگه داشته شد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: مجموعه صنعت برق در خارگ چه در نیروگاه و چه در شبکه انتقال و توزیع برق بسیج شده‌اند تا تأمین برق این جزیره به صورت پایدار صورت گیرد.

دشتی زاده یادآور شد: حتی اگر برق به میزان کافی هم وجود داشته باشد، احتمال بروز فشار بیش از حد بر شبکه‌های توزیع و عدم امکان تأمین برق وجود دارد. در نتیجه نیاز است تا همشهریان عزیز مشارکت خود را در مصرف بهینه برق افزایش دهند.