تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737356
شناسه : 3737356
تاریخ :
وجود بانوی کرامت در قم خیرات وبرکات بسیاری برای این دیارداشته است اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: وجود حضرت معصومه (س) در قم، خیرات و برکاتی را برای این دیار داشته و دارد و زنان می بایست با الگوگیری از آن حضرت راه و سبک زندگی ایشان را در پیش گیرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم بعد از ظهر شنبه در کنگره بانوان تأثیرگذار قم اظهار کرد: جایگاه زن در جامعه شناخته شده است و در صورت نادیده گرفتن آن دچار انحراف خواهد شد.

امام جمعه قم بیان کرد: تکوّن، تولّد و تربیت انسان از جلوه‌های تأثیرگذاری زن در جامعه است و فرزندآوری از بزرگترین آثار آن بشمار می‌آید، همانطور که دو مسؤولیت مهم حضرت مریم (س) عبودیت خدا، حفظ حریم معبد و به‌دنیا آوردن پیامبر خدا از راهی غیرطبیعی بود.

آیت الله سعیدی اذعان کرد: استان قم جایگاه ویژه و در دوره آخرالزمان جایگاه تأثیرگذاری دارد، بطوری‌که با روی آوردن مردم در آن زمان به شهر قم، آجرهای آن ارزش طلا پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وجود مقدس حضرت معصومه (س) در قم، خیرات و برکاتی را برای این دیار داشته و دارد و زنان شهر قم بواسطه حضور این حضرت باعث شده تا با الگوگیری از این حضرت راه و سبک زندگی ایشان را در پیش گیرند.

وی اضافه کرد: در قرآن نیز از زنان یاد شده است، مثلاً آسیه همسر فرعون از جمله زنانی است که از ولی خداوند حراست کرده و با ظلم مبارزه کرده است.

تولیت حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: از حضرت آسیه (س) و حضرت مریم در قرآن بعنوان الگو یاد شده است و عبرت گیری از آنان فقط مختص زنان نیست، بلکه مردان می‌بایست از آنان بیاموزند.