تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737352
شناسه : 3737352
تاریخ :
کیفیت نان در گناوه بهبود یابد/ تشویق و تنبیه نانوایی‌ها اقتصاد ایران: گناوه- فرماندار گناوه با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت نان در این شهرستان گفت: برای عرضه نان باکیفیت به مردم وضعیت توسط اعضای کمیسیون آرد و نان با دقت تمام، بررسی و نتایج آن اعلام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری عصر شنبه در نشست کمیسیون آرد و نان شهرستان گناوه با بیان اینکه آرد و نان یکی از اصلی ترین نیازهای ضروری و مصرف غذای مردم است اظهار کرد: می‌طلبد که نظارت دقیق و مستمری از نانوایی‌های سطح شهرستان صورت گیرد.

فرماندار گناوه افزود: نانی که توسط برخی نانوایی‌ها به مردم عرضه می‌شود ازنظر کیفیت و مرغوبیت، وضعیت خوبی ندارند و باید علت این موضوع بررسی شود.

صفری بیان کرد: آردی که در اختیار نانوایی‌های شهرستان قرار می‌گیرد یک نوع و یکسان است و دلیلی وجود ندارد که یک نانوا نان خوب و نانوایی دیگر بی کیفیت عرضه کند.

فرماندار و رئیس کمیسیون آرد و نان گناوه با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های واصله، مردم از برخی نانوایی‌ها گله هستند که نان مرغوب عرضه نمی‌کنند بیان کرد: باید در این زمینه بازرسی میدانی به صورت مستمر صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بازرسی میدانی نحوه پخت، وزن چانه‌ها و بهداشت که مردم گله مند هستند به دقت نظارت و بررسی شود.

تشویق و تنبیه نانوایی‌ها در دستور کار باشد

صفری با بیان اینکه تشویق و تنبیه نانوایی‌ها در دستور کار باشد، گفت: در این زمینه بازرسی‌های میدانی از وضعیت نانوایی‌ها و پخت و عرضه نان همراه با فیلم و عکس تهیه شود.

وی افزود: نرخ و دستورالعمل پخت نان که عمده نانوایی‌ها رعایت نمی‌کنند باید در دید عموم قرار گیرد.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه نانوایی‌های موجود برای شهر کافی است و دیگر اجازه اضافه شدن ندهید، گفت: اگر متقاضی برای احداث نانوایی هم در شهرستان وجود دارد باید طرح جامع و کامل تهیه و تدوین کند و در جلسه کمیسیون بر روی آن بحث و تبادل نظر شود.

وی گفت: در خصوص احداث و افزوده شدن تعداد نانوایی‌های شهرستان برای سال‌های آینده شهرستان گناوه نیازمند یک برنامه ریزی دقیق در همه ابعاد است که باید موردتوجه کمیسیون قرار گیرد.

فرماندار از وضعیت پخت و عرضه نان سنگک نیز ابراز گله مندی کرد و خواستار نظارت میدانی اعضای کمیسیون بر آن شد.

وی تاکید کرد: کمیسیون اختیارات بالای قانونی دارد که برای اجرای برنامه‌ها، نیازمند هماهنگی و همکاری همه ادارات مرتبط است.