تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3737305
شناسه : 3737305
تاریخ :
دفاع رییس کمیته المپیک از بوکسور جنجالی/ الجزایر شکایت کرد اقتصاد ایران: رییس کمیته بین المللی المپیک در اظهاراتی به دفاع از بوکسور الجزایری پرداخت. کمیته المپیک الجزایر هم رسما نسبت به رفتارهای صورت گرفته علیه ایمان خلیف به کمیته بین المللی المپیک شکایت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، از تصمیم این کمیته مبنی بر اجازه دادن به شرکت ایمان خلیفی بوکسور الجزایری و لین یو تینگ بوکسور تایوانی در مسابقات زنان المپیک دفاع کرد. او در این باره گفت: ما وارد جنگ فرهنگی که گاهی انگیزه‌های سیاسی دارد، نخواهیم شد.

توماس باخ: دلیل علمی بیاورید

توماس باخ در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما دو بوکسور داریم که به عنوان زنان متولد شده‌اند، به عنوان زنان بزرگ شده‌اند، در پاسپورتشان جنسیت زن ثبت شده است و سال‌ها به عنوان زنان مبارزه کرده‌اند. این یک تعریف واضح از زن بودن است. او تاکید کرد که هیچ شکی در زن بودن آن‌ها وجود ندارد.

باخ ادامه داد: برخی اکنون می‌خواهند تعریف متفاوتی از زن داشته باشند. من فقط می‌توانم آن‌ها را دعوت کنم که یک تعریف جدید، مبتنی بر علم، از زن ارائه دهند.

وی افزود که در این صورت، کمیته بین‌المللی المپیک آماده است تا گوش دهد. با این حال، او هشدار داد که ما وارد جنگ فرهنگی که گاهی به دلایل سیاسی انگیزه دارد، نخواهیم شد.

او همچنین تاکید کرد: اجازه دهید بگویم آنچه که در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی با این سخنان نفرت‌آمیز، تهاجمی و توهین‌آمیز رخ می‌دهد، کاملاً غیرقابل قبول است.

بازی‌های المپیک از زمانی که ایمان خلیفی الجزایری و لین یو تینگ تایوانی از سوی فدراسیون بین‌المللی بوکس آماتور (IBA) از مسابقات جهانی سال گذشته به دلیل ناکامی در تست جنسیت کنار گذاشته شدند، جنجال‌های زیادی را برانگیخته است. جزئیات نتایج این تست‌ها هرگز به صورت عمومی منتشر نشده است.

رشته بوکس در المپیک تحت مدیریت IBA نیست. این فدراسیون از سال ۲۰۲۳ به دلیل مشکلاتی که مدیریت آن وجود داشت از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به رسمیت شناخته نمی‌شود.

شکایت رسمی کمیته المپیک الجزایر

بوکسور الجزایری در دیداری که برابر بوکسوری از ایتالیا داشت توانست در ۴۶ ثانیه حریف خود را شکست دهد و بوکسور ایتالیایی به دلیل ضرباتی شدیدی که به او وارد شد از ادامه مسابقه کنار رفت.

کمیته المپیک الجزایر شکایتی رسمی به کمیته بین المللی المپیک (IOC) در خصوص رفتارهای صورت گرفته با ایمان خلیف بوکسور زن خود ارائه کرده است.

براساس گزارش دیلی میل، فدراسیون بوکس مجارستان و کمیته المپیک بلغارستان نیز با کمیته بین المللی المپیک (IOC) تماس گرفته و نسبت به حضور او در بازی‌های ۲۰۲۴ اعتراض کردند و ورزشکاران این دو کشور هم جملاتی توهین آمیز در خصوص این بوکسور الجزایری مطرح کرده اند.

حریف آینده خلیف یعنی آنا لوکا هاموری یک سری نظرات تحقیرآمیز در مورد او در فضای مجازی منتشر کرد که این امر باعث شد تا کمیته ورزش و المپیک الجزایر شکایتی رسمی به IOC ارائه کند.

در بیانیه کمیته المپیک الجزایر آمده است: کمیته بین المللی المپیک آخرین عذرخواهی را از متخلفان صادر کرده و دستور حذف هر پستی را که مربوط به قهرمان ما بوده، صادر کرده است. ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که همه کسانی را که در کمپین شنیع علیه ایمان خلیف شرکت کرده اند، محاکمه کنیم.