تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737297
شناسه : 3737297
تاریخ :
پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی حق ایران است اقتصاد ایران: تایباد- مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) تایباد گفت: هدف نتانیاهو از ترور شهید هنیه در تهران فضاسازی برای ترامپ و ناامن جلوه دادن مرکز قدرت مقاومت است، بنابراین حق ایران پاسخ قاطع است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ترحیم شهید حاج اسماعیل هنیه، پیش از ظهر شنبه به همت دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان و با مشارکت فرمانداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی محدثی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: شهادت شهید اسماعیل هنیه موجب نگرانی همه آزادی خواهان عالم شده است، اسلام در قبال قتل، حکم قصاص را در نظر گرفته است و چون رژیم صهیونیستی مهمان ما را در ایران به شهادت برساند، باید پاسخی مطابق حکم اسلام دریافت کند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) تایباد افزود: سران اسرائیل مانند سگ هاری هستند که هر لحظه به کسی آسیب می‌زند و جوامع اسلامی باید این سگ هار را از بین ببرند.

وی گفت: علت شهادت این شهید هنیه در تهران، ترس اسرائیل از مقاومت و حمایت مسلمین از حماس بود، دشمن باشهادت دکتر هنیه در تهران، خواست علت شهادت را مهمان کشی تبلیغ کنند که رسانه‌ها بیگانه این را هم تبلیغ کردند، ولی افکار عمومی نپذیرفت.

هدف نتانیاهو ماندن در قدرت است

در ادامه این مراسم مولوی علیرضا یعقوبی نیز اظهار کرد: دشمن می‌توانست اسماعیل هنیه را در سایر کشورها، یا زمان اسارتش به شهادت برساند، ولی به دلایلی دنبال فرصت مناسب‌تری بود که آن را در تهران پیدا کرد.

امام جمعه روستای سمنگان تایباد به شرایط سیاسی حاکم در کشور اشاره کرد و گفت: در زمان شهادت، شهید رئیسی دشمن قصد بهم زدن وحدت ملت ایران را داشت که با درایت رهبری نتوانست، آنها به نتیجه انتخابات ایران دل بسته بودند، ولی وقتی با نطق آتشین ریاست جمهوری مواجه شد و دید که ریاست جمهوری از مقاومت و غزه حمایت جانانه کرد، ناامید شدند و تصمیم گرفتند شهید هنیه را در تهران بشهادت برسانند.

شهید سلیمانی و شهید هنیه شهدای قدس هستند

وی گفت: همانطور که دکتر اسماعیل هنیه، شهید سردار سلیمانی را شهید قدس اعلام کرد، مردم ایران هم در تشییع جنازه شهید هنیه، سنگ تمام گذاشتند و نماز رهبری بر پیکر این شهید، نشان داد که شهید هنیه شهید ایران و شهید قدس است.

مولوی یعقوبی در تشریح دیگر اهداف نتانیاهو در ترور شهید هنیه گفت: فضا سازی برای ترامپ در انتخابات، یکی دیگر از اهداف این ترور بود تا با شهادت دکتر هنیه در تهران برای ترساندن رقیب ترامپ بتواند این فضای رعب وحشت به وجود آورد و مؤثر واقع شود.

وی ادامه داد: ایران قدرتمند است، به اعتراف دوست و دشمن، لذا اسرائیل می‌خواهد این مرکز قدرت را ناامن نشان دهد، اما به استناد قوانین حاکم در دنیا، ایران حق پاسخ دارند و پاسخ آنها قدرتمند خواهد بود.

گفتنی است؛ در این مراسم جمعی از قاریان اهل سنت و تشیع شهرستان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و همچنین حاضران با امضای طوماری ضمن اعلام خشم و نفرت از این عملیات رژیم صهیونیستی، خواستار پاسخ قاطع به این جنایت شدند.