تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3737287
شناسه : 3737287
تاریخ :
موتورولا اج ۵۰ اولترا در رده‌بندی دوربین‌های DXOMARK بالاتر از گلکسی S24 اولترا ایستاد اقتصاد ایران: موتورلا اج ۵۰ اولترا در بخش عملکرد دوربین، نماینده‌ی قدرتمند سامسونگ و اپل را کنار زد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

موتورولا اج ۵۰ اولترا در آزمایش دوربین DxOMark از گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پیشی گرفت. گوشی جدید موتورولا در رتبه‌بندی DxOMark با کسب امتیاز ۱۴۶ در رتبه‌‌ی ۱۸ بهترین گوشی ها از نظر دوربین قرار دارد.

گلکسی S24 اولترا، با ۱۴۴ امتیاز در رتبه‌ی ۲۳ و آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس با ۱۴۵ امتیاز در رتبه‌ی ۲۱ قرار دارند. آزمایش‌های DxOMark نشان‌دهنده‌ی بهبود عملکرد دوربین اج ۵۰ اولترا درمقایسه‌با اج ۴۰ پرو، به‌ویژه در کاهش نویز و حفظ جزئیات در هنگام زوم است. موتورولا اج ۵۰ اولترا در عکاسی پرتره با نوردهی دقیق و حداقل تاری حرکت، عملکرد مناسبی دارد.

امتیازات دوربین موتورولا اج ۵۰ اولترا در DxOMark
DxOMark

DxOMark از اج ۵۰ اولترا به‌دلیل نوردهی دقیق سوژه و رنگ‌های چشم‌نواز در عکس‌ها و ویدئوها در محیط‌های کم‌نور تمجید می‌کند؛ اما به مشکلاتی ازجمله نویز در تصاویر اشاره می‌کند. با‌این‌حال، عکاسی HDR به کیفیت کلی تصویر با بهبود نوردهی و تعادل رنگ کمک می‌کند. DxOMark ثبت جزئیات کمتر سوژه‌ها و مشکلات گاه‌به‌گاه تعادل رنگ را از ضعف‌های دوربین اج ۵۰ اولترا برمی‌شمارد.

به‌گفته‌ی DxOMark، عملکرد فوکوس خودکار درمقایسه‌با اج ۴۰ پرو بسیار بهبود یافته است و در اکثر شرایط نوری، ازجمله حالت HDR، تأخیر شاتر تقریباً وجود ندارد. این موضوع به اج ۵۰ اولترا بر گلکسی S24 اولترا برتری می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا تصاویر واضح را در سناریوهای مختلف ثبت و عمق میدان گسترده‌ای برای عکس‌های گروهی با فوکوس مناسب ایجاد کند.

DxOMark جزئیات تصویر در همه‌ی شرایط به‌جز نور کم را مثبت ارزیابی می‌کند. دیدن یک گوشی موتورولا که از پرچم‌دار تمام‌عیار سامسونگ، یعنی گلکسی S24 اولترا، در بخش دوربین پیشی می‌گیرد، در نوع خود موضوع مهمی است.

مقاله‌ی مرتبط
  • موتورولا اج ۵۰ اولترا با پنل پشتی چوبی و پردازنده گوشی ردمی توربو ۳ رونمایی شد

موتورولا اج ۵۰ اولترا در پنل پشتی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه‌برابری میزبانی می‌کند. دوربین‌ها از سیستم فوکوس خودکار لیزری استفاده می‌کنند که به نوردهی و تعادل رنگ سفید و تشخیص فلیکر کمک می‌کند.

زومیت به‌زودی بررسی عمیق موتورولا اج ۵۰ اولترا را منتشر خواهد کرد.