تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3737283
شناسه : 3737283
تاریخ :
۸۴ باب کتابخانه عمومی در اردبیل فعال است اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل به هم استانی‌ها و علاقه‌مندان به کتاب ارائه خدمات می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده عصر شنبه در آغاز دوره آموزشی مدرسه تابستانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در اردبیل، اظهار کرد: برای دومین سال متوالی استان اردبیل در برگزاری این دوره‌ها میزبانی شایسته‌ای را تدارک دیده است.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی نسبت به سال گذشته ارتقای کمی و کیفی قابل ملاحظه‌ای کرده و امیدواریم شرکت‌کنندگان بتوانند با اصول طراحی خدمات متنوع به ویژه کسب و کارهای جدید آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور را در برگزاری این دوره‌های مهارت‌آفرینی یادآور شد و گفت: در حوزه طراحی خدمت و کسب و کار کتابدار کارآفرین و کتابدار کسب و کار سعی بر این است تا کتابداران بیشتر با محتوا و موضوعات آموزشی مرتبط آشنایی پیدا کرده و زمینه ارتقای توانمندی آنها در این بخش فراهم آید.

رضاقلیزاده از همکاری خوب دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری مدرسه تابستانی نهاد قدردانی کرد و افزود: امیدواریم خدمات شایسته‌ای را در قالب این دوره به منتخبان ۳۱ استان کشور ارائه شود.

وی به عضویت ۶۵ هزار علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم در قالب کتابخانه‌های نهادی، مشارکتی و حتی سیار به علاقه‌مندان ارائه خدمات کنیم.

رضاقلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۴۸ باب کتابخانه شهری نهادی در استان فعالیت می‌کند که استقبال علاقه‌مندان از این کتابخانه‌ها گسترده و فراگیر است.

وی به فعالیت ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی و ۱۶ باب کتابخانه روستایی نهادی اشاره کرد و گفت: یک باب کتابخانه سیار نیز به علاقه‌مندان به صورت مستمر و دوره‌ای ارائه خدمات می‌کنند.

رضاقلیزاده اضافه کرد: ۲ باب کتابخانه پیشخوان و چهار سالن مطالعه خصوصی در استان فعال است و ما سعی می‌کنیم بر گستردگی فعالیت این مجموعه‌ها در ارائه خدمات بهتر کمک کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: در یک سال اخیر بیش از سه هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اجرا شده که استقبال علاقه‌مندان از این برنامه‌ها مناسب و مطلوب بوده است.