تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3737281
شناسه : 3737281
تاریخ :
موکب‌های قرآن در مسیر پیاده‌روی اربعین منتظر زائران است اقتصاد ایران: مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی گفت: در مسیر نجف به کربلا فعالیت‌های قرآنی از جمله موکب‌های قرآنی، خیمه قرآن در عمود ۱۱۲۲ و سفیران آیه‌ها برقرار خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین امین شغلی، مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی، امروز 13 مردادماه در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی فاز دوم زندگی با آیه‌ها که در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، از برپایی خیمه قرآنی در عمود 1122 خبر داد.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی به صورت مردمی در مسیر نجف به کربلا ارائه می‌شود، اظهار داشت: رویدادهای مهمی در ذیل این خیمه قرآنی رقم خواهد خورد. به طوری که محوریت محتوایی این خیمه زندگی با آیه‌ها، غزه و شعار امسال یعنی «طریق الاقصی» خواهد بود.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی با بیان اینکه عوامل محفل پنج روز در این خیمه حضور دارند و به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازند، گفت: در بخش بین‌الملل عنوان «سمت درست تاریخ» را بنا گذاشتیم که طبق نامه رهبر انقلاب به دانشجویان اروپایی خواهد بود.

شغلی با اشاره به حضور تعدادی از دانشجویان آشنا به زبان‌های خارجی به منظور ارائه اطلاعات به زائران کشورهای دیگر، تصریح کرد: پویش جامعه ستاره‌های زمین، طرح دوم سفیر آیه‌ها و موکب یک نفره قرآنی از دیگر برنامه‌های این خیمه  است که بر اساس آن 114 هزار نفر فعال قرآنی و اربعین با حضور در اعتاب مقدس، فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌کنند.

او از حضور سفیران قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: زائرانی که مکان تلاوت قرآن را داشته باشند در قالب موکب یک‌نفره با مشخصات و علمی که بر دوش دارند و با هویتی که به نام سفیر آیه‌ها از خود نشان می‌دهند و همچنین با قرآن‌های صفحه‌ای که دارند، ختم قرآن کریم را ترویج می‌دهند.

 

 

شغلی خاطرنشان کرد: این افراد از مجموعه‌های قرآنی و عموم مردم هستند که از قبل با ما ارتباط گرفته‌اند و تقاضا داشتند تا در این مسیر گام بردارند. هر کدام از این افراد می‌توانند با ده‌ها نفر از زائران امام حسین (ع) ارتباط بگیرند و آموزه‌های قرآن را ترویج کنند.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی گفت: برنامه‌های دیگری هم برای آنها براساس ظرفیت و استعدادشان طرح‌ریزی شده است که از جمله گسترش امر جلسات قرآن در مواکب است.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی از گسترش کمی و کیفی موکب‌های قرآنی در عراق یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین کارویژه‌های قرارگاه مردمی قرآنی اربعین، پیگیری گسترش کمی و کیفی مواکب قرآنی در عراق است.

او ادامه داد: در سال گذشته 114 موکب قرآنی را شناسایی و با آنها همکاری داشتیم و با حمایت‌های محتوایی، بخشی از فعالیت‌های قرآنی در این مواکب رقم خورد. امسال نیز با گسترش کمی این مواکب از 114 مورد فراتر می‌رویم و با گسترش کیفی و با همکاری دبیرخانه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها هم‌افزایی خواهیم داشت.

شغلی با اشاره به انواع فعالی قرآنی در موکب‌ها اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی اربعین شامل محافل انس با قرآن، پرده‌خوانی آیات منتسب به حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ارائه محتوای قرآنی به زائران، ارائه محتوای تبلیغی به مبلغان قرآن کریم و همچنین برپایی مراسم ویژه کودکان با محوریت نقاشی است.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین حسینی بیان کرد: موضوع بعدی که در فضای فراگیر اربعین چه در کشور ایران و چه عراق پیگیری خواهیم کرد، تلاوت سوره مبارکه فجر، معروف به سوره اباعبدالله الحسین (ع) است و پویش «فجر عاشقی» با محوریت این سوره راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: از طریق این پویش مردم و فعالان قرآنی را دعوت می‌کنیم تا این سوره را تلاوت و ثواب آن را به امام حسین (ع) و شهدای کربلا تقدیم کنند. در روایات آمده است که تلاوت‌کننده این سوره با امام حسین (ع) محشور می‌شود. لذا از همین‌جا دست نیاز را به سمت رسانه‌های مختلف دراز می‌کنیم تا ما را در این موضوع مهم یاری دهند تا بحث پویش فجر عاشقی از سال‌های گذشته فراگیرتر شود.

شغلی با بیان اینکه قرارگاه مردمی قرآنی اربعین بر این مبنا شکل گرفته که فعالیت‌های مردمی در عرصه قرآن را در ایام اربعین حسینی به صورت شبکه‌ای حمایت کند، اظهار داشت: این مردم هستند که در عمود 1222 و بزرگترین موکب قرآنی و موکب‌های یک‌نفره، در پویش فجر عاشقی و حتی فعالیت‌های قرآنی در مواکب حضور دارند.

انتهای پیام/